pirmdiena, 2011. gada 17. oktobris

Outback ikdienas lietošana

Pasen nekas nav ierakstīts, tad nu centīšos šo arī palabot :)
Tad kas nu ir noticis jauns?
  • Nomainītas priekšā bukses (atsaitēm). Iepriekšējais detaļu pasūtījums nepienāca laikā, bet vēlāk bija saspringts grafiks, īsti nebija laika.
  • Aizmugurē sāka čīkstēt bremžu indikatori. Tad nu nācās nopirkt klučus un aizlaist pie sava meistara, un tos nomainīt. 
  • Līdz šim laikam uz gāzes ir noripināts aptuveni 14 000 km. Gāze tika ielikta kaut kad aprīļa beigās. Neesmu kalkulējis tā tā kārtīgi, bet tā - šo to jau pierakstījis esmu, it sevišķi pašā sākumā. Labi, aptuvenais ietaupījums uz šiem, padsmit tūkstošiem, ir apmēram 340-350 LVL. Tas ir jau atrēķinot visu degvielu, flashlube eļļu, un arī gaisa filtru varam mierīgi šeit ierēķināt :) Uz 1000 km degvielā ietaupījums ir apmēram 30 LVL. Tad nu ieskaitot visu degvielas un flashlube eļļas izmaksas, ietaupījums uz 13 000 km stabili ir 300 LVL. Degvielā rēķinam 10 LVL mēnesī. Flashlube eļļa - ļoti grūti vēl pateikt ir par konkrētām izmaksām. Katrā gadījumā, saņemot auto no gāzes uzpariktes uzlikšanas, flashlube eļļa bija kādi 300-400 grami. Pa šo laiku esmu nopircis 1 L eļļas (12.50 litrā), un man vēl ir iekšā kādi 200 - 300 grami.


Topošie remonti:
  • Biju jau rakstījis, ka pīpītes ir eļļā, tā kā priekšā stāv vārstu vāku blīvju maiņa.
  • Sliktākā daļa - pirms 2 gadiem jau bija mainīti 2 priekšējie bremžu virzuļi kopā ar bremžu klučiem.  Toreiz jau arī otrs sāns izskatījās ne pārāk izskatīgs, tā kā šoreiz palēnām gatavojos arī uz to maiņu. Arī priekšējie kluči bija jāmaina, tad nu pie sava meistara apskatījāmies kas tur ir par desām. Izrādījās, ka jāmaina būs visi 4 virzuļi - atkal sarūsējuši :( Sliktākais ir tas, ka viņi tā ir sarūsējuši, ka nav jēgas tos tīrīt ar smilšpapīru vai kā savādāk - ir rievas, un, attiecigi, spiedīs bremžu eļļu ārā. Tā nu pagaidām vēl braucu ar vecajiem bremžu virzuļiem - iztīrītiem un saeļļotiem. Kluči arī ir nopirkti, tad nu tikai vēl atliek virzulīši un tad arī viss būs kārtībā. Pie maiņas ielikšu arī kādu bildi, kādi tad izskatās tie norūsējušie virzuļi :(

39 komentāri:

Anonīms teica...

Sveiks! labi, ka kaut ko atkal uzraksti! Man atkal ar savu SUBARU LEGACY 2004 liela ķeza - nobira sajūgs. Vienkārši barucu, pārslēdzu ātrumu un čau! Pedālis nokrita un viss! Noskrējiens 185 000. Laikam bija lemts, ka tam jāizbeidzas. Kaut gan pirms tam nekas neliecināja, ka sajūgs nobeigsies, vai iet uz galu. Tagad aizdzinu pie meistara, noņems kasti un tad jau manīs. Ar gāzes iekārtu esmu apmierināts. Patēriņš ap 11 -12 litriem. Problēmas nekādas īpaši nav izlīdušas. Motors strādā labi. Domāju pat uzlikt otrai savai mašīnai gāzi. Hadenes remontam nav bijis laika pieķerties, kaut gan bukses sagādātas. Nu, ko lai veicas rakstīšanā, interesanti palasīt!!!

Anonīms teica...

Starp citu, mans SUBARU meistars saka, ka japānīšiem bremžu sistēmas pārlasīšana un tīrīšana jāveic katru pavasari. Tad problēmsa neradīšoties ar cilindru iesērēšanu. Mūsu sāls dara savu.
Vēl viena fīca, ko viņš ieteica - bremžu virzulīšus nevis pirkt, bet pie virpiķa pasūtīt izgatavotus no nerūsējošā tērauda. Nav pārāk dārgi, kaut kas ap 10-15 lati gabalā, bet problēma ar rūsēšanu esot noņemta. Tā viņš darot vairākiem citiem klientiem. Aiznesot paraugu cilindrītim virpiķim un pēc dienas komplekts garavs! Manuprāt nav slikta ideja.

LSlackware teica...

Paldies par padomu! Ja jāsaka atklāti, tad es biju pasūtījis jau mēnesi atpakaļ visu šo komplektu (4 virzuļus), no eparts.lv. Nezināmu iemeslu dēļ man pēc 2.5 nedēļas gaidīšanas prece neatnāca, naudu atdeva atpakaļ. Cena bija labāka, ap 17-18 LVL par 1 virzuli kā pirms 2 gadiem pirktajiem - 25 LVL par 1 virzuli. neilgi pēc tam sazinājos ar bremzumeistars.lv, lai uzzinātu cenu viņu virzuļu izvirpošanai - 15 LVL viens virzulis. Tad nu nakamajā mēnesī pasūtīšu. Man jau labums ir tāds, ka iepriekšējie virzuļi netika izmesti, bet virpotājam vajag redzamu paraugu :) Attiecīgi, nevajadzēs autiņam stāvēt uz bluķiem, kamēr tiks uzvirpoti jauni virzuļi.
Jā, padoms par sistēmas tīrīšanu būs jāliek aiz auss, tas tiešām tā arī varētu būt, ka jāsatīra tur viss ir 1x gadā.

Anonīms teica...

Sveiki vēlreiz. Nu varu pastāstīt par sajūga remontu. Izjauca un - nolūzusi sajūga izspiedēja mehānisma bīdītāja, kurš piespiež izspiedējgultni- dakšas viena kāja! Tāds vienkārš izformēta bleķa verķis kā 2 zaru dakša. Brīnījos ilgi. Nevienai manai mašīnai nekad tādi podi nav bijiuši. Sāku meklēt detaļu. Es nevaru izturēt Latvijas tirgotāju "kāst" principu. Zvanu "SKRAJ" 43 lati, "AD-REM" 41 lats, izspiežu atlaidi 36 lati.... Un vēl ir uz vietas! Neticami, laikam ne tikai man viņa lūst.... Tajā pat laikā Krievijas saitos vidēji 18-20 lati.... Par vienkāršu formēta bleķa verķi. Nu "brāļi latvieši, apnagļeļi". Nu,ko ņēmu detaļu un devos pie "metālniekiem". Par laimi man tuvumā ir darba galdu ražotne, kur metāla apstrādes iekārtas ir visdažādākas. 15 minūtes, piecīts un dakša tika samentināta ar pastiprinājumiem sānos. Kā metinātājs teica- lai nu kur, bet tur, diz vai vēlreiz salūzīs... Pēc viņa teiktā, dakša ir bijusi nedaudz šķība, viena kāja padevusies, tāpēc otrai lielāks spiediens un tā bija nolūzusi. Ne miņas no izslavētās japāņu izturības.... Pārējais- disks, kurvis, gultnis normāls. Vēl ies. Liksim kopā. Pie viena nomainīs bukses priekšā un vārstuu vāka blīves vienā pusē. Sveces eļļā. Remontiņš ne pa jokam...

LSlackware teica...

Mjā, remonts tev tur ir diezgan nopietns :( Es nekādi vēl nevaru saņemties un pasūtīt detaļas vārstu vāku blīvju maiņai. Nākamajā mēnesī pasūtīšu un nomainīšu tos bremžu virzuļus, bet vārstu vāki - laikam uz decembri būs jāatstāj šī procedūra :( Tagad visādas citas lietas saskrējušas :(

Anonīms teica...

Vārstu vāku blīves un sveču cokolu gumijas, skrūvju gumijas pasūtīju caur DTS. Gaidīju ilgi. Kaut kur divas ar pus nedēļas. Zvana- iz, brauc pakaļ. Aizbarucu pakaļ- nav atvestas. Veči pēc tam sūtīja man pa pastu, jo negribēju otreiz braukt. Daudzām ejoššam detaļām laba cena ir Ventspils firmai Vilis. Saits www.rdnoliktava.lv. Tur esmu daudz ko pasūtījis. Pieved sestdienās. Piegāde cenā. Pēdējo reizi prasīju cenu zobsiksnas komplektam ar visiem ruļļiem un saļņikiem.(2.0 ATMO) Ls 124! Mauprāt normāla. Šo to var pasūtīt ebay.de. Taču atbaida piegādes cena.

LSlackware teica...

Es parasti visu pasūtu vai nu caur dts.lv, vai arī eparts.lv. Eparts reizēm neatved pasūtīto detaļu :( Ja jāsaka atklāti, tad esmu 3 reizes no viņiem kaut ko pasūtījis, un tikai 1x nebija kaut kādi sarežģījumi, kavēšanās, utt. Bet nu visu atsver preces cena. P.s. Piereģistrējies caur eparts.lv reklāmu iekš bmwpower.lv, tad būs vēl labākas cenas, skaitīsies sudraba klients ;) Bet ja vajag plašāk kaut ko uzzināt, tad nu iepriekšējā rakstā es jau biju šo to uzskricelējis par savu pieredzi.

Anonīms teica...

Nu varu padalīties ar remontu pieredzi. Vārstu vāka blīvju maiņa - manuprāt pārcentos. Es biju pasūtījis visu komplektu - blīves: vāka blīvi, sveču caurumu blīvi, skrūvju šeibas. Reāli maināmas bija tikai sveču caurumu blīves. Totāli nosēdušās! Pārējās bija kā jaunas! Droši varēja likt atpakaļ. Bet tā kā biju nopircis jaunu komplektu - mainīju visu. Darbā nekas sarežģīts nav. 2.0 motoram var tikt klāt normāli.
Sajūga remonts - salauztā izspiedēja dakšas metināšana - un pārējais vecais salikts, noregulēts - strādā labi.
Pēdējais jaunums - ģenerātora remonts. Atzinu no servisa - tā kā svilpjoša, čirkstoša skaņa - skaidrs - ģenģera gultņi! Noņemšana gan elementāra! Izjaucu - brībumi - uz statora un rotora švīkas! Un no korpusa izbirst apmalti akmentiņi! No kurienes, tā arī nesapratu. Acīmredzot, ģenetātors ir motora augšā un no zemes ceļiem no priekšā braucošā uztautais rupjais materiāls tomēr tiek dziļi iekšā motortelpā. Nomainīju ģenģerim priekšējo gultni, pakaļējais vēl ies, un visu atpakaļ!Pagaidām strādā labi!

LSlackware teica...

Forši, tad jau auto būs labā kārtībā :) Man jāpagaida vēl kāda nedēļa, un tad braukšu lai uzvirpo tos virzulīšus. Vārstu vākiem blīves laikam atstāšu vēl uz vēlāku laiku. Bet nu plānos tas ir ierakstīts, tā kā šogad vajadzētu to salikt :)

LSlackware teica...

Pa vasaru bija prātā ielīdis tāds ķecerīgs plāns, kā - vajadzētu iztīrīt starteri. Noņemt, satīrīt visu iekšu, lai nabagam vieglāk griezt to motoru. Bet nu kā vienmēr, neatlika laiks. Varbūt nākamajā vasarā izdarīšu. It kā jau nav tā, ka baigi tur kaut kas skanētu, bet nu var just, ka īsti viegli jau viņam tas nav - it sevišķi kad pa nakti sāk palikt vēsāks. Arī runāju ar vienu šoferi, tas bija iztīrījis savam džipam starteri. Teica, ka pa ziemu pilnīgi savādāk esot lecis klāt, bez nekādiem papildus trokšņiem, un daudz vieglāk. Varbūt pie reizes arī ģeneratoru varēs palūrēt.

Anonīms teica...

Sveiks! Lasu, ka Tu esi pircis Valve saved fluid 1 litru pa Ls 12.50. Vai nu es esmu kļudījies, vai Tu, jo es pirku no gāzes Uģa šo eļļu un man viņš iedeva atlaidi un cena bija 10 vai 11 lati par 500 ml! Tā arī maksāju. Vai tomēr viņš mani apšmauca, ja Tev cena bija Ls 12.50 par litru? Man ir tikai 500 ml kanniņas. Tagad gādājot šīs eļļas rezervei nopirku vācu Ebay. de 5 litru kannu ar atsūtīšanu par Ls 55 ar sant
īmiem. Litrs sanāk ap 11 lati.Ja patiešām pirki 1L pa 12.50, tā ir laba cena. Kur tika pirkts? Ja ievēro, ka katetra pilina vismaz 1 piliens 4-5 sek. nemaz tik maz eļļa neiet. Internetā nekur lētāk šo eļļu neesmu sastapis, kā ebay. Vai, varbūt, man nav taisnība...

LSlackware teica...

Flashlube eļļu pirku pie heinriha (www.heinrihs-gaze.lv) - izlejamo! 1L = 12.50 LVL. Iespējams, ka pie Uģa bija eļļa oriģinālajā iepakojumā, tapēc tāda cena?
Starp citu, par eļļas patēriņu - viņa tiešām iet diezgan daudz ar to pudelīti...
Nedomāju, ka Uģis tevi apšmauca, vienkārši, nez vai viņš nodarbojas ar šīs eļļas izplatīšanu.
Interesanti būtu arī uzzināt cenas citos gāzinieku kantoros...

Anonīms teica...

Jā, nemaz nezināju, ka Flash lube eļļa ir izlejamā. Nākošreiz, kad vajadzēs braukšu pie Henriha ar bundžu. Kaut gan cena šim škidrumam vienalga neknapa! Man metālapstrādes uzņēmuma konstruktors prasīja tās specifikāciju, tad varēšot atrast analogu, taču tādas nav pat uz bundžām, kā arī visuzinošajā Internetā. Vienīgi reklāmas... Viņa uzskatā tas šķidrums nav nekas ģeniāls - attītīta petroleja krustota nedaudz ar sintētisko sastāvu eļļu, un mazgājošām piedevām. Viņa uzskatā 10 lati par litru - uh kas par fluīdu!
Esmu ievērojis, ka pilimāmajai katetrai gar stikla piltuvītes maliņu sūcas garām gaiss, kaut gan tā dīzīte ir ielikta viņā ar gumijas sprostgredzenu. It kā jau nekas traks, tā pat var regulēt pilināšanu, taču nepatīkami.
Man parādījsies jauna problēma - stūres pastiprinātāja sūknis tā kā paskaļš. Domāju, nomainīšu eļļu, pēc Jūsu pamācības, tad jau manīs. Pamācība teikts DEXTRON3 eļļa, taču man čaļi prasa - sintētiskā vai minerāla? Tie DEXTRONi 3 ir dažādi! pamācībā nekā tmlīdzīga nav! Tipa minerālbāzes vairāk dienvidienu pusei, sintētikas ziemeļpusei. Mēs- kaut kas pa vidu. Kāda iekšā- nav ne jausmas. Droši vien ņemsu minerālbāzes un tad jau manīs.

LSlackware teica...

Es domāju, ka ja ir problēmas ar to flashlube pudeli, tad noteikti, ka to var nopirkt atsevišķi. Pieļauju, ka pat pie heinriha varētu būt uz vietas.
Par stūres pastiprinātāja gaudošanu - jā, es nomainīju eļļu (dextron 3 sintētisko), un it kā mazinājās. Lai gan, liekas, ka tik auksts arī vairs nav bijis. Uz tiem lielajiem mīnusiem liekas ka ģenerators sāka arī nelabas skaņas izdvest. Šovasar vēl nomainīju arī siksnas ģeneratoram un pastiprinātājam, iespējams, ka arī tur bija kāda skaņa.

Anonīms teica...

Varu pastāstīt, ko atradu par nemazu krakšķēšanu priekšā, ka manam auto bija piemeties. Nezin no kā bija atlaidies stabilizātora stieņa grāvja puses "Zaldātiņa" stiprinājums, kas ir pie apakšējā tilta. Nu, tā vienkārši - kustās skrūves vietā. Ņēmos to pievilkt - un atkal fiasko! No pirktsa gala tik netipisks iekšējās atslēgas izmērs, ne 4 ne 5 ne īsti collu seškanes, ne apaļās zvaigznītes lai noturētu paša pirksta vītni pievilkšaas laikā. Tā kā neko īpaši nepievilksi.... Gandrīz jāmaina viss "zaldātiņš". Komplektu - stabilizātora stieņa bukses un "zaldātiņus" pasūtīju jaunus. Tomēr cik varēju, pievilku esošo, nu brauks un tad redzēs. Kā viņš varēja atlaisties skrūvējuma vietā nav ne jausmas. Pirms tam vis bija OK. Būtu man kārtībā pusautomāts pieķertu ar pāris metinājuma punktiem un Čau! Tagad būs iemesls sataisīt aparātu. (mūdzim nosvila diožu tikts trafam!!!)

LSlackware teica...

Zini, man bija tāda pati lieta, rakstiņā par subaru klaudzošo skaņu priekšā. http://lsoutback.blogspot.com/2011/07/subaru-klaudzosa-skana-prieksa.html
Bet ir tur čakars ar tā "zaldātiņa" pievilkšanu, tas gan fakts. Stabilizatora bukses ir vieglāk nomainīt :)

LSlackware teica...

Bet man - pēc tagadējiem aprēķiniem, šie paši zaldātiņi un bukses iet 2 gadus. Es nedomāju, ka tas ir būtisks ieguldījums piekarē - naudas izteiksmē, tas ir ~ 50-60 LVL - priekša un aizmugure kopā.

Anonīms teica...

Jā, "zaldātiņi" un stabilizātora bukses priekšā iet 2-3 gadus. Taču man maiņas summa ir ap 20-30 LVL. Droši vien domāji orginālus, ja 50-60 LVL.
Nomainīju sūtes pastiprinātājam eļļu. Viss sanāca labi. Taču, diemžēl, sūknis laikam savu ir nokalpojis. Kauc kā nelabais. Palasīju krievu forumus, tur arī risinājumi pamaz, fakstiski maiņa. Nekas cits neatliek, jāsāk meklēt lietotais. Kamēr vēl var, braukšu ar gaudojošu. Starp citu, vakar saņēmu no piegādātāja priekšas zaldātiņus. Cena 2.99 LVL gab! Konstruktīvi loģsikāki. Pirkstam pirms vītnes ir skrūvarslēgas seškantes. Pievelkot pirkstu var turēt ar atslēgu, nevis no gala ar seškanti.

LSlackware teica...

Par atsaitēm es biju domājis kopā - priekšu un aizmuguri. Bet 3 LVL par priekšas atsaiti ir laba cena - es iepriekšējo reizi ņēmu par ~ 6 LVL. Aizmugurē ir dārgākas. Tieši šodien paskatījos, man sanāk ~ 15 LVL viena aizmugures atsaite.
Par sūkni jā, tur jāmeklē lietotais, vai jāved restaurēt esošais. Bet par šo gan es nezināšu, kur atrast šādus meistarus.
Ļoti daudz info var atrast forumā http://forums.drom.ru/subaru/ - paskaties, varbūt ir bijis kādam kas līdzīgs.

Anonīms teica...

Paldies par informāciju , kur var atrast informāciju par stūres pasriprinātāja problēmu novēršanu. Vakar pētīju ilgi krievu saitu un gāju remontēt stūres pastiprinātāju. Būtībā lielākoties ieteikumi ir trīs: 1. pastiprinātāja sūkņa maiņa - tā remonti parasti labus rezultātus nedod. Sāpīgs finansu ieguldījums! 2. pārbaudīt visus gumijas pievadus, īpaši pievadu uz sūkni no eļļas trauka, vai nepiesūc gaisu. Stipri tiek ieteikts pievadam mainīt orģinālos savilcējus uz citiem. It kā tie slikti ar laiku noblīvē savienojumus. Ja izplešanās trauciņā ir burbuļi uz eļļas,tas nozīmē, ka kaut kur piesūc gaisu. 3. pieliet stūres pastiprinātāja eļļai hidraulisko sitēmu noplūžu novēršanas šķidrumu. Pārsvadā ieteikts HI-GEAR ražojums, jo gaisa piecūce var notikt arī citos savienojumos. It kā šis šķidrums uzbriedina savienojumu gumijas. Nu, ko mainīju savilcējus sūkņa pieplūdei, pievadam traukam, ņēmu nost izplešanās trauku, tīrīju, protams, viss ar jaunu Dextron eļļu. Saliku - nekur eļļas noplūžu nav, neizskatās, ka piecūc, bet sūknis kauc. Atsūcu eļļu no trauciņa un iepestīju sistēmu hermetizētāja devu. Apmēram 200 ml.Padarbināju, it kā palika klusāks! Taču uz taras bija rakstīts, ka efekts parādīsies apmēram pēc 80-160 km. Brauks tad redzēs.

LSlackware teica...

Tas labi, ka ir arī atsauksmes par remontiem. Es parasti meklēju info 2 saitos, vai nu iepriekš minētajā drom, vai arī http://www.subaru-faq.ru/. Diemžēl šeit (LV), ar informācijas dalīšanos cilvēki ir skopi. :(

Anonīms teica...

Jā, patiešam, Latvijas forumos diezgan bieži nekas reāls netiek rakstīts. Žēl, jo domāju, ka arī Latvijā netrūkst remontu pieredze. Es domāju, ka Jūsu saitu es varētu palīdzēt attīstīt ar informāciju, lai tas kļūtu interesentāks.Diez vai es esmu vienīgais, kas to lasa. Nopublicējiet redzamā vietā e-pastu saitā uz kuru varētu nosūtīt publicējamo info. Gan jau kaut kas labs arī parādīsies un Jūs varēsiet izvēlēties likt to savā mājas lapā vai nē.

Anonīms teica...

Nu varu padalīties ar iespaidiem par stūres pastiprinātāja remontu. Jau esmu nobraucis 180 km. ar pielieto piedevu hidraulikas sistēmā. Patiešām, burbuļi izplešanās traukā nav un sūkņa gaudošana stipri samazinājās. Redzēs, kas notiks tālāk, pagaidām izskatās, ka sāpe pārgājusi.Taču pārsteidza kaut kas cits - manuālī minēts, ka pastiprinātāja eļļas līmenis jākontrolē vismaz reizi mēnesī.... Nu, ziniet, man ir mašinas, kurām eļļes līmeni stūrei pa retam paskatos un tas arī viss... Nedod Dievs, Subāram ja eļļas līmenis nokrīt zem minimālā! Nu jāsaka, vāja konstrukcija!

LSlackware teica...

Forši, ka pastiprinātājam ir skaņa pazudusi. Man ir jāatvainojas, ka vēl joprojām neesmu saņēmies un ievietojis saitā materiālus par stūres pastiprinātāja remontu, bet šonedēļ ievietošu noteikti!
Es tagad esmu pievienojies vēl vienam web projektam, un ar brīvo laiku tā ir, kā ir :(

Anonīms teica...

Varu padalīties ar pieredzi par Valve saved fluid iegādi. Saņēmu sūtījumu no ebay.de. - 5 litru kannu ar fluidu. Cena noapaļojot uz augšu - EURO 55 +20 = 75 ar visu atsūtīšanu. Pēc kursa Ls -EURO 0.725 summa latos iznāk 54.38. Litrs apmēram: 10.88. Būtiska starpība ar Henriha izlejamo eļļu nav - Ls 12.50. Taču nākošreiz sūtīšu eļļu lielākā apjomā - 20L kannu- 183 +20 = 203 EURO. Litrs: 10.15 EURO, latos 7.36! Starpība jau būtiska- Ls 12.50- 7.36 = 5.14 uz 1 litru! Ir par ko padomāt! Jā, 20 litri ir padaudz, nu ļoooti ilgi pietiks.... Varbūt pat ar kādu kam vēl vajag, nākotnē varētu kooperēties.

LSlackware teica...

Nu tādam mērķim pat es arī varētu padomāt par pāris L iegaadi. Jo tiešām, 5 LVL uz litru, tas ir ļoti labs ietaupiijums. Man uz nākamo nedēļu jābrauc pie heinriha, jāpaņem 1L. Es tā domāju, ka ziemai peitiks :) Ja tāds plāns vēl ir līdz vasarai, tad es domāju, ka tiešām par kādiem litriem 5 jau nu es varētu piedomāt. Tagad ir visādas citas lietas savākušās: Bremžu virzuļi + vārstu vāku blīves ar pričendāļiem + svētki :)

Anonīms teica...

Nu jau varu ziņot, kā auto ripo - skati izgāju - aizrādījumu nekādu. Taču gadījās noķert akmeni barucot aiz kokvedēja. Mašinai ir kasko un it kā varētu kārtot bojājumu vējstiklam, bet nolēmu, ka pagaidām nē, jo bojājums ir skamba, maza plīsuma svītriņa un tikai virsējā stikla kārtā. Kasko gadījumu tā pat varēšu pieteikt arī vēlāk. Par laimi netrāpīja tieši redzamības joslā, stikla apakšā pa vidu.
Ar gāzi būšu jau nobraucis ap 7000 km. Iet labi. Taču arvien biežāk reizēm tā kā noraustās, kā sveces nenostrādātu. Tas pats arī uz benzīna. Dari ko darīdams, vainu pagrūti atrast, kamēr pilnībā neizlīdīs. Esmu pārbaudījis visu aidedzes sistēmu, it kā viss labi. taču viena šaize krīt uz nerviem. Grāvja priekšējais suports grab, nu reizēm neizturami. It kā izdilušas vadulas suportam. remontam viss jānem nost un jāved pie virpiķa. Taču nav ne vēlmes ne laika.

LSlackware teica...

Manam ir uz gāzes jau tuvu pie 17 k. Iet labi. NO sākuma bija problēmas ar pielaišanu - grieziens bija reizes 2 vai pat 3 ilgāks nekā iepriekš, uz benzīna. Ilgi tas niķis manam autiņam bija, bet pārgāja pats. Tagad lec tā kā senāk, pusgrieziens un kārtībā. Kāpēc - nav ne jausmas. Vienīgais ko esmu darījis, tas ir visu laiku leju tikai 98 benzīnu un vasarā nomainīju sveces + gaisa filtru. Tas arī viss. Bet, tajā pašā laikā, vasarā bija ilgi jāgriež. Uz gāzes iekārtas diagnostiku / pārregulēšanu arī nemaz neesmu vēl bijis. Bet nu palēnām jau arī sagatavošu kādu jaunu rakstiņu, lai blogs neaizaug ar zirnekļu tīkliem :)

Anonīms teica...

O, ja lec uz pusapgrieziena! Manējais nekad tā vav lecis. Vismaz viens apgrieziens un tad ir šķīliens. Nekad to neesmu uzskatījis par problēmu. Cik zinu biki jau tos apgriezienus vajag, lai devēji sāk dot signālus. Ne jau tā, ka jākruķī vairākus spararata apgriezienus, bet nu vismaz pusapgriezienu vajag.

LSlackware teica...

Nē, nav jau gluži pusapgrieziens, bet nu ir daudz labāk nekā no sākuma, kad tikko tika ielikta gāze. Kaut kur jau biju teicis, ka man 2 pazīstamie arī ielika gāzes uzpariktes, bet lētākas, 300 LVL robežās. Viens auto ir audi 90 Q muca, un otrs ir saab. Abiem ir palielas problēmas ar piedarbināšanu. Saabam jāgriež vairākas reizes. Audi arī nevar normāli pielekt, tagad mainīšot gaisa mērītāju (cik sapratu - MAF). Interesantākais ir tas, ka čoms ar audi, uzlikdams lēto iekārtu, pēc laika brauca pārregulēties pie Uģa :) nezinu cik izmaksāja, bet cik sapratu, esot bijušas reduktora problēmas, laikam mainīja. Tā kā laikam nevajag ekonomēt uz šīm iekārtām, labāk samaksā vairāk, bet brauc bēdu nezinādams ;)

Anonīms teica...

Jā, pilnīgi piekrītu, ar lētajiem gāzes uzlicēju kantoriem baigi jāuzmanās. It kā jau vilinoši tikt lēti pie gāzes, taču risks pastāvēs vienmēr. Par Uģa darbu neko sliktu nesaku, viss kārtīgi salikts, nav kā pagadās, un regulēcija arī OK. Būtībā es par savu raustīšanos arī nosveros uz MAF kļūdām. Kaut gan, kad nav raustīšanās iet labi. DTSā prasīju, tipa subariem var nopirkt tieši pašu MAF serdi un nomainīt. Nav jāpērk viss MAF. Cena ap 70 latiem. Pēc Jūsu agrākajiem rakstiem gribu uztaisīt OBD II testu bez skanera, pamēģinot ar spidometru. Varbūt kādu motora kļūdu izmet. taču neesmu pārliecināts vai sanāks, nekur citur tādu info par izskanēšanu neesmu sastapis.

LSlackware teica...

To infu es atradu vienā no Krievijas forumiem. Pats mēģinājis neesmu, jo man ir ebay pirkts OBDII reader's. Izmaksāja ap 40-50 USD ar visu piegādi :) Bet nu ja esi rīgā, tad vari padot ziņu, varam ar manu readeri nolasīit (bezmaksas), vai nu arī servisos - es domāju ka vairāk par 5.- nez vai ņems. Jo vajag tikai nolasīt, kas pat patiesībā nav to 5 LVL vērts - ieštepselē, ieslēdz aizdedzi, nospied pogu, pagaidi, nolasi, ja vajag, tad nospied pogu un izdzēs (par šo, atsevišķo vienas pogas spiedienu Rīgā senāk prasīja 10 LVL, t.i. lasīšana + dzēšana = 15 LVL)... Nav brīnums ka tagad tos servisus vairs neredz :)

Anonīms teica...

Šodien braucu ar savu SUBARU un baudīju tā vadāmību! Taču reizēm iedegas motorinš un mirgo kruīza lampa. Kas tas ir nav ne jausmas. Reizēm pats pāriet. Šoreiz noņēmu klemmes paturēju pusstundu un tad simboli izdzisa. Acīm redzot būs jāpērk OBD2 lasītājs, lai noķertu kļūdas. Mēgināju atrast pašdiagnostikas štekerus un uztaisīt diagnostiku kā Jūsu rakstā minēts, taču nekas nesanāca. Pie drošinātāju kastes nekādi nevarēju atrast kontaktus ko savienot. Izskatīju visus stūrus, nu , nav to štekeru tur, kā rādīts bildē!
Manam auto iepriekējais īpašnieks bija nolauzis šofera pusē gumijas paklājiņa stiprinājumu pie grīdas. Paklājiņš visu laiku slīd uz priekšu. Uzlīmēju apakšā abpusējo līmlentu. Nedaudz palīdzēja paklāju noturēt. Taču šoreiz izlēmu rīkoties radikālāk- nolausto klipsi tā korpusā papildināju ar plakanu skrūvi un uzgriezni. Nedaudz darbs ar fleksi un skrūvi un gatavs! Tagad vispmaz paklājs vienā vietā turas.

Anonīms teica...

Šodien ebay.com nopirku OBD2 lasītāju. Lai gan tas jāpieslēdz kompim, domāju, ka sanāks gan nolasīt, gan dzēst. Aprakstā bija solīts, ka der gandrīz visam autoparkam ar OBD 2 standartu. Izcili lēta manta - vien 13 dolāri ar visu atsūtīšanu. Gaidīšu sūtījumu un tad sākšu eksperimentēt. Piegriezies, ka iedegas brīdinājuma lampas un nevari pateikt, no kura gala sākt. Softu lasītājam sūta diskā līdzi, taču var to dabūt arī netā. un nebūs , cerams, jābrauc uz kāsējiem servisiem tikai lai nolasītu kļudas! Paldies par Jūsu piedāvājumu nolasīt kļūdas, taču man speciāli jābrauc uz Rīgu un nemaz ti bieži to nedaru.

LSlackware teica...

Ui, es jau vairs neatceros pa cik es nopirku. Liekas, ka bija 30 - 40 USD. Bet jaa, tad nebija tik liela piedaavaajuma OBDII - USB vadiem, ja bija, tad maksaaja pat virs 50 USD...
Par to pamaaciibu bez OBDII readera es taa iisti nevareesu komenteet - atradu vienaa krievijas forumaa, bet pats nemaz nepameeginaaju...
Kas veel interesanti, es ar savu reader nevareeju nolasiit kodus no iepriekseejaas paaaudzes legacy/outback, tiem, kuri naaca liidz 2003 gadam... Tam vajag veel specifiskaakus readerus. Sanemoshos un kaadu dienu uzrakstiisu rakstinju par readeriem + iemetiishu arii sava readera foto.

Anonīms teica...

Labdien. Man būtu lūgums, vai Jūs nevarētu ielikt bildi vai skici bremžu cilindriņa izmēriem? Jūs teicāt, ka ir noņemtie vecie un tie varētu noderēt paraugam. Man gribas pasūtīt pie sava paziņas cilindriņus, taču tad mašīna jāliek uz klučiem. Nekur netā nevar atrast to izmērus. Man virpiķis saka, ar bīdmēru uzmest un uzzīmēt skici. Mērīšanā nekas sarežģīts neesot. Diametrs, cilindra malas biezums, cilindra augstums, blīvgumijas šēžas platums un dziļums, tās pirmās maliņas atrašanās vieta no cilindra dibena. Mikrometrus un ātomus mērīt nevajagot.... galvenais mērs līdz 10 daļām, ja māk un rokas aug īstajā vietā var līdz simtdaļām.

LSlackware teica...

Sveiks!
Nu ar šo bus pagrūtāk, es nemaz nemāku ar bīdmēru strādāt - galīgi nav mans lauciņš. Bet - man burtiski pirms pāŗis dienām tomēr atnāca pasūtījums no eparts, tā kā original virzulīši ir jau pie manis. Kaut kad šonedēļ braukšu pie sava meistara, tad arī palūgšu lai viņš tos nomēra, cerams ka izdosies.

LSlackware teica...

P.s. Es kad interesējos pie pazīstama virpotāja, tas nevarēja / negribēja izlīdzēt ar šo virzulīšu virpošanu. Viņam neesot nerūsējošais tērauds + arī nebija kaut kāds aparāts, ar kuru ir tas virzulis jāslīpē :( Bet varbūt jums sanāk sarunāt. Ja nekas nemainās, tad es rītvakar esmu pie sava meistara. Tad arī mēģināšu viņu pierunāt lai nomēra virzulīti.

Anonīms teica...

Paldies, ja nevar dabūt izmērus, nekas. Man tomēr būs jāmaina stūres pastiprinātāja sūknis. Tomēr kauc un ir apriebies. Arī sulo no priekšas. Sazvanīju šrotu krustabaznīcas ielā, tiem esot uz viets. Kad braukšu, paprasīšu kādu lietotu virzulīti. Varbūt iedos pa normālu naudu. Ja izdosies nomainīt sūkni, aiz intereses gribu izjaukt veco sūkni un paskatīties, kas lellei vēderā. Forumos faktiski tikai viens- tas nav remontējams. Taču interesanti paskatīties iekšas.
Jā, patiešām tā ir - ņeržaveikas materiāls ne kuram katram virpiķim ir.