pirmdiena, 2011. gada 11. jūlijs

Subaru: sveču maiņa

Nu ko, beidzot arī es to esmu paveicis: sveces ir nomainītas paša spēkiem. Protams, ka pašam par to ir varen liels prieks :)
Tātad, lai nomainītu sveces, ir nepieciešams noskrūvēt gaisa filtra kasti. Akumulatoru var gan ņemt ārā, gan arī neņemt. Es gan noņēmu aķi, jo vajadzēja arī nomainīt eļļas sensoru (eļļas datčiku - atrodas zem generatora) - tas bija sācis sulot, attiecīgi nācās vien to nomainīt pret jaunu. Priecēja datčika cena - iekš eparts tā varieejās no 1.5 lata līdz pat kādiem 40, ja nemaldos. Paņēmu iekš ape motors - detaļa bija uz vietas un tās cena bija zem 3 LVL :)
Par svecēm - galvenais lai ir normāli instrumenti. Man čoms iedeva kārtīgas atslēgas, tā kā ar štrumiem viss bija kārtībā. Visvienkāršāk ir izskrūvēt prieksējās sveces, tās, kuras ir tuvāk mašīnas purnam. Visgrūtākā svece ir blakussedētāja pusē, pati tālākā. Principā, ar abām tālākajām svecēm ir čakars. Tur ir jāņem talkā savādāki kardāni (īsāki), jo man gadījās tā, ka blakussēdētāja puses tālākā svece vairs negribēja laist ārā manu garo kardāniņu. Jāsaka, ka pat sabijos, nesapratu kā to atlēgu dabūt ārā. Tur ir tāds dzelzis, kas traucē taisni ielikt muciņu ar garo kardānu. Bet nu beigās man iznāca to izvilkt.
Principā, es biju domājis, ka tas ir briesmīgs čakars - šo visu paveikt saviem spēkiem. Tāpēc biju paņēmis talkā tādu lērumu alus, ka šodien uz darbu pats pie stūres nebraucu, mani atveda cienītā :) Laika ziņā, sveču maiņa aizņem apmēram 2-3 stundas - tas ir visu darot lēnām, un ar pīppauzēm.
Kas vēl tāds īpatnējs šajā sveču maiņā? Tas, ka sveces atrodas ļoti dziļi iekšā. Svečatslēgas muciņai būtu vēlams būt ar magnētu, jo, ja noskrūvēsi sveci, un ja tā nokritīs no muciņas, tad ar pirkstiem to neizvilksi - nereāli.

Vēl arī atradu kādu ne pārāk patīkamu lietu - vārstu vāka blīve laiž eļļu :( Tas nozīmē, ka būs nepieciešams neliels motora remonts. Kā to redzēt? Noņemot pīpīti no sveces, redzam, ka pīpīte ir ar eļļu :(
Izskatās tieši šādi:
 Arī sveču caurumos ir eļļa :( Kaut kad jau biju lasījis, ka tas esot subaru raksturīgi, tāpēc jau biju aptuveni apskatījies nepieciesamo detaļu cenas. Kopā sanāk ap 35 LVL, tā kā nav tik traki... Domāju, ka pats es to nedarīšu, aizdzīšu pie čoma, lai tas pāŗauc... Vēl jo vairāk tapēc, ka (it kā) esot jāizmanto dinamometriskā atslēga - man nav ne jausmas, kā ar tādu strādāt, un arī bail pievilkt par maz vai par daudz...

Nomainīju arī priekšējās stabilizatora atsaites. Diemžēl, bukses neatnāca domātajā datumā, tā kā tās vēl ir jāpagaida. Atsaites mainīju ārā, bedre bija aizņemta. Nu, to darot ārā, tas nav tik viegli, cik tas būtu uz bedres. Nācās arī laist domkratu uz leju, pirms tam zem bremžu diska paliekot bluķīti, lai būtu vieglāk ielikt jaunās atsaites. Laiks uz abiem ratiem ~ 3 stundas.

Vēlāk arī pievienošu svečatslēgas bildītes, lai ir aptuvena nojausma par to, kādas tad atslēgas izmantot.

8 komentāri:

Pēteris teica...

Atslēgu bildes būtu interesanti redzēt. Arī tās sameklētās pamācības, ko pieminēji.

Noobisks jautājums: kad sveces ņem iekšā, ārā, nav tur viegli kādam gruzim iekrist? Un par pievilkšanas spēkiem, svecēm tie nav tik svarīgi?

LSlackware teica...

Pievilksanas speeki - it kaa neesot tik svariigi. Mans meistars teica - pievelc un veel drusku - tikai neaprauj - tad ir pamatiigas ziepes. Katraa gadiijumaa pievelkam liidz atdurei, un tad veel drusku (ar juutaam) pievelkam. Atsleegu bildes domaaju ka ielikshu riitvakar. Pamaaciibas - viena ir sheit -> http://goo.gl/fwzE8 , bet bija arii ar bildeem, pamekleeshu.

LSlackware teica...

rekur ir ar bildeem -> http://forums.drom.ru/subaru/t1151052770.html

LSlackware teica...

Pie svechu mainjas vajag izpuust caurumu, kameer veel vecaa svece ir ieksaa. Tur arii mieriigi der parasts velo pumpis. Bet vairaak jau nekas tur taa iisti iekrist nevar. Domaaju, ka vairaak deelj taa, ka subaru motoriem sveces ir saanos - attieciigi, nav tik atklaata vieta kaa motora augsha, lai piebirtu ar smiltiim, etc.

Anonīms teica...

Jā, nokonstatēju, ka manējam legacy arī sulo galvas vārstu vāka blīve. Svečvadi ir slapji. Vienā pusē. Sarunāju subaru meistaru, tas teica, ka nav tik traki, blīvju nomaiņa abās pusēs darbs 20ls. Vārstu blīvslēgus, lai nomainītu, čakars pamatīgāks. Taču izskatās, ka man to nevajag. Nekā darīt jāmeklē blīves un jāmaina. Ko jus sakat- man jāmaina priekšējā atbalsta plaukta bukes. Orģināls padārgs un nav ticības tā orģinalitātei! Piemēram - pasūtīju pedāļu uzlikas gumijas, jo vecās bija izdilušas un krita nost. Uz Subaru orģināliepakojuma Latviešu uzlīme - APE motors - detaļas izcelsmes valsts - ES. Uz SUBARU orģināluzlīmes - Made in Japan. Uz pedāļu gumijas... Made in Indonesia! Uh, kas par ģeogrāfiju sūda pedālu gumijām! Vai tik nav tā pat ar citiem "tipa" orģināliem? Vai ir vērts tā iespringt orģinālu virzienā? Kāda ir pieredze ar neorģinālu?

LSlackware teica...

Par originaalajaam daljaam - koks ar 2 galiem. Originaalaas detaljas ir daargas, tas ir fakts. Bet vai bukses vajag originaalaas? Es nezinu, laikam jaapaskataas cik maksaa nomainja - cik gruuti / viegli tikt klaat. Ja viegli, tad neoriginaalaas, ja gruuti + lielas servisa izmaksas, tad laikam gan original jaaliek. Taas it kaa ilgaak kalpos. Piemeeram, stabilizatora atsaites un bukses es lieku neoriginaalaas, jo cenas ir diezgan atskiriigas un nomainja ir vienkaarsa. Un taapat - iet 2 gadus :)
Par slapjaam sveceem - te ir vizuaals piemeers, kas tur vispaar ir jaamaina -> http://forums.drom.ru/subaru/t1151020782.html
Es arii reekinos, ka cenas buus 20.- robezaas par shaadu remontu. Naakamajaa meenesii jaapasuuta daljas, un tad jau jaadzenaas pie meistara :)

LSlackware teica...

P.s. par sulojoshiem vaarstu vaakiem / slapjaam piipiiteem. Cik saprotu, tad shii probleema vispaar ir visiem auto. Diivaini, senaak nezinaaju par shaadu lietu :) Runaaju ar chomu, vinjam ir A4, nepateiksu gadu, bet ne jaunaakais. tam arii tas pats ir. Vieniigais tas, ka piemeeram, golf 2 vai golf 3 taa bliive maksaa 3.- un ir tikai viena :) Mums ir 2 shiis bliives - pa vienai katraa pusee, un neviena no taam (diemzheel) nemaksaa 3.- :)

LSlackware teica...

Piemirsu veel vienu svariigu lietu. Pie vaarstu vaaka nonjemshanas iesaka (bet ne obligaats pasaakums) noreguleet vaarstus! Es nezinu, tur jaaskataas peec meistara kompetences - ja maak, tad lai regulee, ja nemaak, tad labaaak nee ;)