otrdiena, 2011. gada 24. maijs

Subaru Outback un gāzes iekārta

Kā jau biju apsolījis iepriekšējā rakstiņā, tad nu beidzot saņēmos, lai uzrakstītu kādas tad īsti ir sajūtas braukalējot ar gāzi.

Jāpiebilst arī tas, ka viens no lasītājiem arī palūdza lai uzrakstot. Māri, paldies par labajām atsauksmēm!

Nu ko - šoreiz esmu diezgan noguris, tā kā gari nerakstīšu. Arī fotogrāfijas būs kaut kad vēlāk, nevaru atrast telefona vadu :(

Īsumā:

1) Cena?
(gāzes iekārta ar uzstādīšanu) - par cik man ir 2.5L motorītis, attiecīgi, 4-cilindru, tad man šis joks izmaksāja apaļus 500 LVL.

2) Kas īsti cenā ir iekļauts?
Gāzes balons - rezerves riteņa vietā (60 L); FlashLube vārstu papildus eļļošanas sistēma ar ~ 500 ml eļļas iekšā; pašas gāzes iekārtas uzstādīšana un pieregulēšana; 2 gadu garantija; sertifikāts priekš CSDD - tam gan ir jābūt, savādāk uz tehniskajām apskatēm var nākties braukt atpakaļ pie meistara, lai skrūvē nost iekārtu.

3) Kā ar gāzes smaku?
Nav jūtams itin nekas. Vienīgais kad var sajust gāzes smaku, ir uzpildoties - tad, kad operators ņem nost šļauku

4) Papildus simptomi?
No rītiem piedarbinoties, ir palielāka dūmošana. Pieļauju, ka tas ir dēļ tās vārstu papildus eļļošanas.

5) Jaudas zudums?
Kas ir, tas ir :( Uz benzīna ir lielāks uzrāviens, uz gāzes (diemžēl) nav tik labs uzrāviens. Arī ejot uz ~ 110, uz benzīna, ieminot kārtīgāk grīdā, kickdown pārslēdz no 4 uz otro ātrumu. Ar gāzi pārslēdzas uz 3 ātrumu.

6) Vai tagad benzīns vairs vispār nav jāuzpilda?
Degviela ir vajadzīga. Pirmkārt jau tāpēc, ka auto tiek piedarbināts uz benzīna. Kad motors sasniedz nepieciešamo temperatūru (vasarā ~ 2 - 3 minūtes), tad tas pats pārslēdzas uz gāzi.
Arī ir jāņem vērā, ka vajadzētu turēt bākā visu laiku apmēram ceturto daļu - tomēr drusku virs rezerves. Degvielas sūknis strādā visu laiku, attiecīgi, ja nebūs benzīna, nabagam vairs nebūs ko iesūknēt, un - tas nobendēs pašu sūkni...


7) Ietaupījums?
Neizbēgams. Man pabieži (it sevišķi vasarā) sanāk pa brīvdienām garāki gabali - apmēram 350 - 400 km. Pēdējais trieciens manai apziņai, ka ir jāpāriet uz gāzi, bija tas, ka ceturtdienas vakarā ielēju 50L degvielas (~ 45 LVL) - un - pirmdienas vakarā jau ir sarkanā lampiņa... toreiz gan nobraucu diezgan, ap 530 - 550 km, bet nu tāpat... Tagad man 400 km sanāk nobraukt apmēram 45 L gāzes, kas ir 0.425 * 45 = 19,125 LVL.
Rupji rēķinot, tagad auto ēd 5 LVL uz 100 km. Iepriekš - apmēram 8 LVL (pie šā brīža cenām).
Bet to jau katrs no jums var parēķināt izmantojot kādu no daudzajiem gāzes kalkulatoriem.

8) Flashlube vārstu eļļošanas sistēma?
Jāpameklē kur īsti Latvijā var iegādāties speciālo eļļu vārstiem .
Par šo vārstu eļļošanas sistēmu arī ir interesanti - tvertnei (kas drīzāk izskatās pēc pudeles) ir pievienota tāda kā katetra, tur var redzēt pilītes, kas pil pie iedarbināta motora. Minūtē ir jābūt 8-12 pilieniem. Tātad, 1 piliens 5 sekundēs. Cik ilgam laikam pietiek ar 1L eļļas vēl nezinu, bet varētu būt ka kādiem 5 000 km.
Bet to es jums parādīšu bildēs - nākamajā rakstiņā...

9) Papildus izmaksas?
CSDD tehniskās pases maiņa - ja nemaldos, tad tas bija apmēram 11 LVL. Numuru salīdzināšana - bezmaksas. Laikam arī pati skate bija par pāris LVL dārgāka, jo mēs dzīvojam Latvijā, mums nedod atlaides par to, ka tu brauc ar hibrīdauto, vai ar gāzi aprīkotu auto...

Rezumē:
Jāsaka, ka ir ok. Ja baigi gribās gāzēt, tad ir jāpērk turbo subaru, bet nu es neatteiktos no 3L outback ar gāzīti...

25 komentāri:

Zandis teica...

Un kāds skats uz mītu par gāzes negatīvo iedarbību uz dzinēju?

LSlackware teica...

Uzskatu ka tas ir tikai mīts. Es neesmu redzējis auto, kurš būtu nokauts dēļ gāzes. Esmu dzirdējis par vienu autiņu, kuram nosvila vārsti, bet ceru ka šo auto aizsargās flashlube sistēma ;)

Anonīms teica...

Sveiks. Tā kā pašam ir subaru vairākkārt esmu lasījis Tavas pārdomas un atziņas. noderīgi ;) Jautājums- kur uzstādīji gāzi savam autiņam?

LSlackware teica...

Gāzi liku pie Uģa, netālu no akmens tilta Radisona pusē, ja nemaldos, Ranķa dambis 1, tel.29228075.
Uzguglē pēc telefona, es pats izvēlējos šo meistaru, jo volvo klubā labas atsauksmes par viņu bija. Links uz volvo forumu -> http://goo.gl/3TdKN

Anonīms teica...

Paldies par informāciju par auto gāzes iekārrtu licēju Uģi. Patiešam zinošs cilvēks. Likšu gāzes iekārtu savam subāram arī pie viņa.

LSlackware teica...

Jep, es pats arii nevaru suudzeeties. Iekaartu uzliek 1 darba dienas laikaa. Ar padomiem arii nav skops.

Anonīms teica...

Es ar nupat savai Imprezai (2007. g2.0R hatchback) ieliku gāzi. Pagaidām pēc pirmajām dienām grūti spriest par uzrāviena zudumu.

Klau, a Outbackam nav parādījusies neliela vibrācija autiņam stāvot, pat ne vibrācija, bet tāds kā "vibrovilnis ik pa laikam iziet cauri"?

LSlackware teica...

"vibrators" ir gan. Bet man jau uz benziina tas bija paraadiijies. Uz gaazes ir drusku izteiktaak. Saaku liet 98 benziinu, vibreesana juutami samazinaajaas. Beidzot detaljas arii ir piegaadatas, taa kaa meeginaashu shajaas briivdienaas nomainiit sveces un gaisa filtru. Sveces neesmu mainiijis jau kaadus 60 000, un nezinu kad (un vai) iepriekseejais saimnieks bija mainiijis... Tad arii kaads jaunaaks raksts uz pirmdienu vareetu tikt uzcepts :)

Gianni Maslowski teica...

Nuu, iespaidojoties no šī raksta, es ar tagad pieteicos pie Uģa apgāzot 98. gada atmosfērisko Imprezu.
18. datumā būs gatavs.

Gianni Maslowski teica...

Iespaidojoties no šī raksta, es arī tagad pieteicos pie Uģa uz gāzes likšanu 98.g. neturbo Imprezai - nākam pirmdien operācija.

LSlackware teica...

Ugjim tagad laikam buus vairaak darba ar subariem :) Man pie Ugja patika tas, ka auto ir gatavs 1 darbadienas laikaa, kaa arii tas, ka tur nav "konveijers" - ir tikai viens autinsh pa dienu - ar to arii vinji tur njemaas visu dienu. Nu un vieta man arii sanaaca ljoti izdeviiga.

Gianni Maslowski teica...

Nu, lūk, vakar nodevu auto 8:00 un četros jau zvanīja Uģis un ziņoja, ka gatavs, uzpildīts, iebraukts, saregulēts. Ko citi servisi dara tur pusotras dienas?
So far esmu nobraucis 80km, jaudas zudumu laikam nejūtu. Pamēģināšu kādreiz ar pilnu auto, jo vakar vizinājos tikai ar savu 15kg puiku. Par ekonomiju - pēc pāris cikliem nokomentēšu. Vārstu eļļošana man uztaisīta smukāk nekā raksta autoram ;)

LSlackware teica...

Jap, laika zinjaa man bija tieshi tas pats. Jaudas zudums pirmajaa laikaa nav juutams, it seviski pirmajaas dienaas ;) Tas naaks drusku veelaak.
Tas labi, ka flashlube uzlikts savaadaak, man ir chakars vinju uzpildiit - jaanjem gaisa filtram tas iepluudes plastmass nost. Lai gan, iespeejams, ka tavam auto ir vairaak vietas motortelpaa ;)

Anonīms teica...

Nu savam legacy 2.0 pie Uģa esmu ielicis gāzi. Nu jau esmu izbraucis vienu uzpildītu balonu (60L). Tomēr dabūju pie Uģa braukt otreiz jo BRC kompis kaut kā labi neregulēja padevi brivgaitai. Pēc Uģa regulēšanas velk arī labāk un strādā vienmērīgāk. Viņš teica, ka pārtaisījis auto kalibrāciju kompim uz manuāliem parametriem čut čut treknāk. Par patēriņu vēl pāragri spriest taču pirmais aprēķins rādīja 12.3 l uz 100 km! Tā kā padaudz. Kaut gan gāzēju arī stiprāk nekā parasti, lai notestētu iekārtu un vēl muļļājos pa Rīgu. Taču nepatīk viena lieta ko arī Uģis nevarāja noķert- reizēm uz paātrinājumu kad speid gāzi un līgani "ceļ" ir tāds īsiņš "atslēgums", (tāda sajūta ka visas sveces reizē nenostrādā, vai atruba padevi gāzei pilnībā, kā saka "troit") kaut gan kompī Uģis nekādas kļudas neatrada. Uz benzīna braucot tādas lietas nenotiek, viss iet labi. Nu ko testēšu tālāk gan jau kaut kas izlīdīs.

LSlackware teica...

Vot atsleegums gan maneejam nav. Ir taa, ka raaviens ir knapaaks uz gaazi, bet taa, ka atsleegtos iekaarta, tas gan nav bijis. Ir bijis, ka ej uz apdziisanu un beidzas gaaze, bet tas ari bez nekaadiem "paarraavumiem" - vienkaarsi, tas instruments panelii nopiikst paaris reizes, un viss. Pilniigi nekaadas atskiriibas nevar just pie automaatiskaas paarsleegsanaas uz benziina...

LSlackware teica...

Par pateerinju man veel joprojaam gruuti konkreeti pateikt, ir kaut kas ap 11 - 13 litri. Ar 47 litriem, taadaa, vairaak aatraa rezhiimaa (provizoriski - 70% shtraase, 30% pilseeta), stabili var izvilkt 400 km. Ja vairaak pa shtraasi, vai mieriigaakaa reziimaa, tad ir bijis ka iet 47 litri uz 450 km. Pieljauju, ka galiigi mieriigi braucot, vareetu arii izvilkt uz 9-10 litriem uz 100 km.

Anonīms teica...

Cik konsultējos ar vēl vienu legacy outback vecā modeļa īpašnieku ar gāzi 10-13 L gāzes patēriņš esot stipri normāls. Diezgan stipri ietekmējot braukšanas stils. Izskatās taisnība. Pazvanīju arī vienam zināmam gāziniekam ar jautājumu par raustīšanos. Viņa slēdziens bija, ka tā nav gāzes iekārtas vaina. Vai nu vienkārši regulācija gāzes iekārtai jāpamēģina savādāka vai jāmeklē kļūdas mašīnas elektronikā. Kas iedrošina- vecais outbacks ar gāzi jau brauc 5 gadus un motors iet, nav problēmu. Tas gāzes oponemtiem...

LSlackware teica...

Tas ir labi, ka tik daudz jau noskreejis ar gaazi, taa kaa oponentiem tieshaam buus pie kaa piedomaat :) Bet tev vajag paarsleegties uz benzhas, kaadu dienu kaartiigi pavizinaaties, un ja probleema neatkaartojas, tad gan pie gaaziniekiem. Es taa iisti neko nevareeshu ieteikt, gan jau arii ka probleema var buut gan sprauslaas, gan reduktoraa, velns vinju zin. Lai gan varbuut tieshaam iemesls kaut kaads pavisam prasts - sveces, svechvadi...

Gianni Maslowski teica...

Pirmie komenti no gāzes uz 2.0 Imprezas:
Pirmais tanks 40l nobrauca ap 370km, apmēram, jo nezinu, cik Uģis nobrauca regulēšanas procesā.
Uzrāvos šovakar, jo neiedomāmājos, ka gāzes uzpildēm ir arī darba laiks! Līdz ar to 60km noskrēju uz bendžas.
Likās, ka pie tukšāka balona nevaru kārtīgi ieskrieties uz apdzīšanu - tā varētu būt?

LSlackware teica...

Jap, man pie tukšāka balona ir tieši tas pats - nav rāviena. Kas vēl interesanti - man 2x vai 3x ir beigusies gāze braukšanas procesā, un - vienmēr uz apdzīšanām :) Bet par darba laikiem gāzes uzpildēs - neesmu prasījis lukoilā, kā viņiem tagad ir. Tagad tur ir jāpildās pašiem, tā kā gāzei vajadzētu būt pieejamai 24/7, bet jāuzprasa pašā lukoil precīzāk ;)

Anonīms teica...

Nu jau varu precīzāk pateikt patēriņus. Manam Legacy 2.0. B13 gāzes patēriņš būtībā ir ap ~ 11.6 litri uz 100 km. Tā kā gāzi varu ieliet uz apjoma atlaidi vienā uzpildes stacijā Siguldā (tur arī vairāk iznāk braukt cauri) t.i. ja vairāk par 30 litriem vienā reizē, cena 0,379 par litru - simts km. sanāk 4.40 lati. Salīdzinoši ar benzīnu, ja patēriņš svārstījās ap 8,5 litri un benzīnu pirku pa 0.88 litrā sanāk 100 km. 7.48 lati. Starpība uz 100 km. 3.08. lati. Neskaitot Flash lube izmaksas. Tā kā būtībā starpība ir ap 3 lati uz 100 km.
Balonā (60 litru) varu iepūst ap 52 litri gāzes. Pie šī cipara jau sāk nostrādāt drošības vārsts. Ar pilnu balonu varu noskriet ap 450 km. Par rausīšanos uz gāzes - paldies dievam ir gudri veči, kas nav ar ""pīpi uz jumta" pirmo reizi. Man stāv uzliktas irīdija sveces. Uzmanieties, tām ir lielāks attālums starp elektrodu un sveces serdi nekā noteikts pēc vajadzīgajiem parametriem, salīdzinājumā ar parasto sveci. Tā kā spolēm vajag lielāku jaudu nekā ar parasto sveci, lai caursistu dzirksteli. Ja spoles iztur jaudas pieaugumu, viss ir ok. Bet var būt kā man, uz bagātinātu degmaisījumu, kad tas ir trekns ir reizes kad var necaursist un tad ir rastīšanās.

LSlackware teica...

Man lielaakais ir izdevies iepuust 49 litrus gaazes 60L balonaa. Esmu pildiijis tikai lukoil un vienaa no LPG stacijaam. Nu rupji reekjinot, 5.- LVL = 100 km. Pirms tam 100 km = 8.0 LVL. Taa kaa ljoti tuvi dati ieprieksheejam komenteetaajam. uz 1000 km ietaupam 30.- (neskaitot flashlube). Attieciigi 2x 10000 = 600.- un tur jau buus gan atsista atpakalj iekaartas cena, gan flashlube izmaksas uz paardesmit tuukstoshiem...

Anonīms teica...

Chau! kadam nav turbo + gaze? interesanti ka turbachiem ir?

Gianni Maslowski teica...

Nu, man braukšana 2 mēnešu un 500 km griezumā ir izmaksājusi Ls4,76 uz 100 km, ieskaitot bišķīti benzīna un vienu vārstu eļļas uzpildi. Benzina būtu bijis ap Ls8. Impreza 98 2.0 AT

LSlackware teica...

Manam outback gāze tika uzlikta kaut kad aprīļa beigās, drusku pēc lieldienām. Tagad vajadzēs nomainīt eļļu, jau ir nobraukti apmēram 12 000 km uz gāzes. Aptuveni rēķinot, ietaupījums uz šo kilometrāžu ir 300 LVL - tas ir pilnībā atskaitot degvielu un flashlube eļļu. Uz 1000 km sanāk izmaksas ap 50 LVL gāzei. Benzīns - ap 80 LV / 1000 km... Mēnesī es uzpildu 10 - 15 litrus 98 markas degvielu. Flashlubei gan man nesanāk aprēķināt kilometrāžu. Nākamo reizi, kad pirkšu, tad gan pierakstīšu odometra rādījumu :)