piektdiena, 2012. gada 11. maijs

Ceturtais gads ar outback

Pagājis nu jau kārtējais (4) gads, kopš esmu 2004. gada legacy/outback modeļa īpašnieks.
Pa šo gadu bija pāris lielāki remonti - sveču maiņa, blīvju maiņa vārstu vākiem, un protams - gāzes iekārtas uzstādīšana.

Kas vēl padomā:

* Drusku sāk klakšķēt otra pusass (vienu jau nomainīju iepriekšējā gadā);

* Bagāžnieka durvīm jāsaremontē rokturis - acīmredzot ir aizmests ar netīrumiem no salona puses - izrādās, durvju rokturu ieķeršanās (vismaz B13 vai trešās  paaudzes modeļiem) ir diezgan izplatīta subaru slimība:
Pats biju jau šo problēmu pieminējis, bet arī manam patstāvīgajam lasītājam ir bijusi šāda pat problēmiņa:



Tā kā agrāk jau rakstīji par durvju rokturu iesprūšanu un durvju bloķēšanos, tad man bija ko palasīt, jo manam legacy notika tieši tas pats. Šofera puses durvis jau nedaudz agrāk slikti vērās vaļā no iekšpuses, un, no ārpuses rokturis palika atvērtā stāvoklī. Nu bija pienākusi X stunda un durvis nevarēja dabūt vaļā. Par laimi, atbraucot mājās un iebraucot garāžā, vaļā tomēr dabūju. Sāku jaukt durvis. Kā jau pirmo reizi, viss lēnām un prātīgi. Pēc Tavas instrukcijas. Izjaucu, izņēmu āra rokturi un ilgi to mazgāju, tīrīju, eļļoju. Visa vaina sviriņā, kas rokturim otrā pusē. Būtībā nenoņemot āra rokturi to ieeļļot nereāli. Ja tā iesprūst pusceļā, durvis ciet vai vaļā nedabūt. Ieeļļoju arī atslēgu, un viss sāka darboties nevainojami. Stiklu gan neaiztiku. Par durvju satura montāžu - pagrūti, šauri, neparocīgi. Žēl, bet tomēr viens zaudējums no remonta radās. Būtībā, kā pamācībā rādīts, ka durvju iekšējā roktura virsu noņmem spiežot uz augšu malu un ar roku it kā griežot to norauj,noņem. Man tā pagrūti sanāca to nost dabūt. Būtībā, kā rādīts to ņemt nost nesalaužot nav iespējams. Virsiņai nolūst tās galos esošie plastmasas puļķi ar kuriem tā tur roktura vāka galus durvju plastmasā augša un apkšā. Tādi sīki puļķīši. Montējot atpakaļ tā vairs stingri neturas galos uz roktura. Būtībā, ja grib lai tie nenolūst, jādomā cits noņemšanas variants. Pagaidām uzliku, taču jāmeklē jauna. Nesmuki stāv virsū. Nav ne jausmas, cik tāda maksā jauna. interesēšos. Nu priekšā nākošo durvju remonts - aizmugurējās. Būs vieglāk, zināmas lietas. ... Šodien pasūtīju durvju roktura uzliku no autospares.lv . Zvanīju uz AD-Rem - cena nošokēja - 56 lati. Par vienu sūda plastmasas gabalu! Autorizētie dīlrei laikam nav piebarojami. Autoparts.lv pasūtīju nabaga plastmasas gabalu par 17.03 latiem. Vienalga padārgi, bet ko darīt, nākošreiz būšu uzmanīgāks.
* Jāaizbrauc uz gāzes iekārtas apkopi. Biju jau minējis, ka gāzes iekārtu uzliku pie meistara Uģa, Ranķa dambī. Kaut kad gribēju pierakstīties uz apkopi, bet meistaram nebija īsti laika. Pazvanīju Heinriham, bet, izrādās, ka viņi taisa apkopi tikai pie pašiem liktajām iekārtām...
Pagaidām ar iekārtu nav nekādas problēmas, gribēju tikai lai nomaina filtrus, uzmet aci šļaukām, un vēl kaut ko, bet nu atstāšu to uz vēlāku laiku.
Tagad izskatās, ka visi liek gāzi :)
Ja par gāzes iekārtu - nomainīju gaisa filtru mašīnai, pie reizes pielēju flashlube šķidrumu (pudele man stāv tieši zem gaisa filtra plastmasas). Pēc laika skatos - nereāli dūmo pie piedarbināšanas. Nu - norakstīju visu uz kondensātu izpūtējā, jo laiks bija diezgan dranķīgs, kā radīts kondensātam.
Pēc laika aizbraucu uz laukiem. Sūkdams aliņu, pārbaudu visus šķidrumus, un biju diezgan pārsteigts, ieraugot, ka flashlube pudele ir pilnīgi tukša... Pieleju to pa jaunam, paskatos - it kā viss normāli, aptuveni 1 piliens 5 sekundēs. Minūtē ir jābūt no 8-12 pilieniem.
Otrā dienā pavizinos šurpu turpu, domāju, paskatīšos, kas man tagad ar to flashlube darās. Skatos - johaidi, apmēram piliens sekundē :)
Noregulēju visu atpakaļ, un viss ok :) Problēma bija tajā, ka es, tīrīdams flashlube pudeli, biju kaut kā izregulējis "katetru"...

* Nobeidzās rokasbremzei loki. Trakākais tas, ka pēc vienas dienas bija apskate :) Attiecīgi - saņēmu pelnītu 2nieku. Bet - nav ļaunums bez labuma. Izrādās, ka vēl arī drusku sulo eļļa zem stūres pastiprinātāja, apakšā. Teica, lai paskatoties kas tur īsti ir, varbūt vienkārši jāpamaina misiņa šaibītes, vai kas tāds. Pārējais viss ir tehniski perfekti. Tiesa gan, es nesen nomainīju stabilizatora atsaites aizmugurē, un stabuilizatora stieņa bukses aizmugurē. Šīs ir tās detaļas, kuras iet 1.5 - 2 gadus. Apmēram 35-50 k. Jo cits norauc tos 40 000 km tikai 3 gados, un tad saka - kā, man ir krutas atsaites, iet jau 3 gadu :)

* Neizbēgami tuvojas 100 k robeža. Attiecīgi, zobsiksnas maiņa, un arī aizbraukšu vēlreiz kārbai nomainīt eļļiņu.

Rezumē - par šo laiku savāktais:
Legacy / Outback - tāds vairāk kā darba zirgs. Vari sēdēt uzvalkā, ja auto ir nomazgāts. Vari braukt darba drēbēs ar netīru auto, nebūs tā, ka tu, lauku darbus padarījis, izkāp no [samērā] šika auto prastās, netīrās darba drēbēs :) Bet- man patīk šis auto.
Un, protams - ziema, vai smiltis / dubļi... Tā ir šīs mašīnas stihija.
Senāk es ilgi svārstījos vai ņemt Volvo S60 D5 vai šo auto. Paņēmu šo. Tagad saprotu, ka ar S60 es daudz kur netiktu pat vasarā. Ne īsti mežā pēc sēnēm, ne īsti uz kalnu paslēpot... Bet - patēriņš D5 gadījumā ir gandrīz 2x mazāks. Bet, tas ir lielāks naudas izteiksmē, nekā es tagad tērēju ar šo auto uz gāzes :)



19 comments:

Anonīms teica...

Sveiki šajās brīvdienās. Nu, atkal sanāca mazs remontiņš, un priekšā atkal kārtējais. Braucu uz Rīgu un ievēroju, ka pakaļējais logu tīrītājs tā knapi, lēnām cilā tīrītāja slotiņu, un "šaizei" koplektā nešpricē uz loga logu šķidrumu... Jāķeras pie remonta. Kā Jūs jau rakstījāt, par tīrītāja mehānisma remontu un tā izjaukšanas problēmām, man šoreiz noveicās. Tomēr logu tīrītāja slotiņu, atskrūvējot no mehānisma ass gala izdevās nost dabūt labi. Sapūtu ar skrūvju atgriezēju, nedaudz maigs darbs ar āmurīti, ļurkāšanu, ļurkāšanu un tīrītājs gan nonāca nost! Tikai - komentārs- kā lai nepieķer to savienojumu, ja logu tīrītāja uzmava, kas ir plastmasā ir no alumīnija un ass metāla.... To pat jebkurš metinātājs zin..., ja tā, bez metināšanas pieķers tā, ka mūžam netagriezīsi... laikam japānīšiem pagrūti ar metālmācību skolās..... Tā kā Tu mēgināji pēc remonta to salīmēt - mazticami, tādu savienojumu līme turēs... Noņēmu gumiju, kas stiklā aizsargā asi un izņēmu ar saliekta skrūvgriežņa galu uz mehānisma ass, pie mehānisma korpusa esošo vāciņu. Vispirms ar skrūvju atgriezēju samērcēju ass vietu, kas nāk ārā no korpusa, tad ar vd-40. Darbināju, darbināju un viss OK. Ass gals gan norūsējis, to aptīrīju, taču ja jājauc ārā un ass jāvelk ārā no mehānisma, varētu būt problēmas. Visu sasmērēju, kādu brīdi būs OK. Taču, kāpēc vairs nesmidzina uz pakaļējā stikla ūdeni nav ne jausmas. Motoriņš griežas, dūc, taču ne piles... Iztaustīju visas, kur iespējams piekļūt, trubas- it kā veselas. Nekur neredz arī logu mazgātāja tecēšanas pēdas, ka kaut kur būtu pārrauts. Aizdomas krīt uz motoriņu, laikam nobeidzies. Nu, tā nevarētu būt, ka ne pile uz stikla, kaut trubiņā plaisa. Nāksies jaukt ārā un čakarēties. kaut gan ziemu izturēja. Jāpiekrīt statistikai- mirstība pieaug rudeņos un pavasaros...

Anonīms teica...

Nu, atkal rakstīšanai iemesls. Palasīju Tavu pieredzi par startera tīrīšanas vajadzību. Būs man arī tas jāņem nost un jātīra. It kā griež, taču, liekas, ka gurdens. Aķis jauns, uzlādēts- vienalga gurdeni grib griest.
Nu jau nešpricē arī uz prieksējā loga ūdeni. Nobeidzās. Tagad nav ne priekšā ne pakaļā!!!! Sākās ar aizmuguri, tagad priekša nestrādā. Ņemšu nost visu trauku ar motoriem, jāskatās, kas par brīnumiem. Vai Jums nekad nav bijušas problemas ar logu mazgātāju darbību?

LSlackware teica...

Es tā arī neesmu iztīrījis starteri :( Tā arī nebija laika. Bet vajadzība ir, jāmeklē tikai laiks. Principā, šovasar es gribētu 3 lielākas lietas paveikt - iztīrīt starteri, apstrādāt auto apakšu, un [obligāti] - zobsiksnas maiņa ar visiem pričendāļiem, un, iespējams, ka arī ar ūdenssūkni.
Ar logu mazgātāju darbību nekādas problēmas gan nav bijušas. Tikai tas, ka noķīlējās aizmugures tīrītājs, bet tas nu ir sataisīts un strādā. Ar špricējamo nav bijušas problēmas, bet, ticamākais, ka tev beidzas motors ūdenspumpim (varbūt kā savādāk sauc). Noteikti, ka tas ir 1 gan uz priekšu, gan uz aizmuguri.

Anonīms teica...

Kāpēc gribi apstrādāt auto apakšu? Tas domāts - apstrāde pret rūsēšanu? Vai to ļoti vajag? Vai tikai savas sirds priekam un mieram? Man īpašumā vēl ir MB V230 (Vito) 1996 gada. Nu, ko lai saka, mašīna man patīk, funkcionāla un dizains priekš manis OK, taču Mercedess manās acīs nokritis nu, ļoti zemu, ar šo modeli. Tam gan es redzētu jēgu apstrādāt pret rūsu. Nu, pūst tas mercedess katastrofāli fiksi. It īpaši, ja krāsots parastajā tonī, ne metālikas, un to ekspluatē ziemā. Kā kādreiz teica par Opeļiem - skaidrā, klusā vasaras vakarā var dzirdēt kā Opeļi rūsē! Tas pats par Mercedess. Kaut gan auto ir labā stāvoklī, metālikas krāsā (ar lakas kārtu) pa ziemu to neekspluatēju, taču apstrādīte gan derētu. Subāram no apakšas neesmu konstatējis būtisku rūsas parādīšanos. Vienīgais, kas biedē - Subāram krāsojums gan ir izcili mīksts. Laikam, krāsots ar eko krāsām. Tās jau defaultā ir mīkstākas. Līdz ar to skrāpējumi, iesitumi daudz vieglāk dabūjami... Un vēl tās alumīnija detaļas - kapots u.c. Ja būs buktītes, izvilkšana gandrīz nekāda! Alumīnijs staipās, lokās kā pankūka uz dakšiņas un dabūšana līdzenā stāvoklī nav viegls darbs. Gribi anekdoti? Manam kolēģim bija VW Caravella T4. Nu "jāja" viņš to nopietni un arī remontēja šad un tad. Tad pats nosprieda, ka kumeļš pavecs, jālaiž tas pensijā. Pārdeva kumeļu labi jo labi! Izraka savu naudas podu un nopirka Rnault Trafic jaunu jo jaunu. Prieks neizmērojams.... Taču tagad funktierē - pajāšu, pajāšu un labākajos gados točna tirgošu šo kumeļu nost...!!! Mazgāju kumeļu un raudu... kad mazgāju savu opi -T4, likās, ka mazgāju mašīnu - ūdentiņš skalojās un atsitās dobji un glauni. Mazgāju savu jauno Trafic kumeļu - un prātā iezogas sliktas priekšnojautas - vai viņš ir metāla? Vai tikai starp krāsas kārtām ir metāla molekulas!!! Smadzenes tam atbild -Ko tu, šais laikos produkts ir nanotehnoloģiju produkts! Super Truper! Vai tad tu nezini, ka ticība nanoteh aizstāj veselo saprātu. Turi prātā vārdu "nanotehnoloģija" un tāds miers iestājās.....pozitīvas domas tas raisa un negadīvas priekšnojautas izkaisa!

LSlackware teica...

Ilgi nebiju ieklīdis šeit - darbi drausmīgi daudz, gan darbā, gan mājās, gan laukos. Tad nu par apakšu - gribu viņu apstrādāt tikai un vienīgi savam priekam. Patreiz gan vairs nezinu, vai sanāks šovasar, izskatās, ka vasara man ies gar degunu, nu vienkārši pārāk daudz darba :(

Anonīms teica...

Nu, ko atkal jaunumi. Ņēmu un izjaucu logu laistāmo trauku ar motoriņiem, lai konstatētu, kapēc nešpricē uz logiem. Noņemšana vienkārši "marastiska", kā jau visiem jaunajiem auto. Logu mazgājamā šķīduma trauks tīrs, motoriņi griežas, taču spiediena nav. Abi motori nobeigušies! Mistika! DTS veikalā cena ap 23-27 latiem gabalā. Autospares veikalā biki lētāki. Nu, neko jau cena par sūda motoriņiem!!!! Pārņēma skopums! Taču, par laimi, tieši tādi paši motoriņi ir Fordam, tikai ar savādāku elektrisko konektoru. Cena- 3.09 lati!!!!! Tika tādi iepirkti, uzmontēti, konektori orģinālie no Forda šrotā nogriezti un vadi pārlodēti. Viss kārtībā, nu jau špricē uz logiem un sāpes aizmirstas. Tikai- vai japānīšiem "viss ir mājās" prasot tādas cenas par detaļām? Protams, lēti pirksi, dārgi uzturēsi, tas nav nekas jauns. Taču Subaru nevar uzskatīt par lētu mašīnu iegādē. Iznāca palietot SKODA OCTAVIA COMBI SCOUT, kvatru, dīzeli. Protams kvatra nav tāda kā Subāram, taču pats auto galvas tiesu labāks kvalitātē par japāni. Gan apdarēs, ērtumā, praktiskumā. Es savu MB V230 dzenu pie elektriķa, jo reizēm kaut kas nojūdzas. Viņam bija Mazda premacy. Kad jautāju, kā ekspluatējās - atbilde - regulāri vajadzēja rokas pielikt.... Ideālu mašīnu nav, tas ir skaidrs, Taču lietai vai priekšmetam jāsniedz zināms gandarījums vai prieks, ja Tu to esi ieguvis un Tev tā ir. Man patīk mašinas uzturēt labā kārtībā, taču, liekas, ka Subārs drīz izvedīs no pacietības.

LSlackware teica...

Mjā, ir tāda lieta kā dīvainā detaļu cena. Es gan domāju, ka tas nav dēļ japāņu cenas, bet dēļ mūsu valsts dīvainībām. Daļas nāk no Japānas, attiecīgi, nodokļi un vēl viss nāk klāt. Bet nu nekas nav ideāls...
Vakar ar čomu noņēmāmies 5 stundas ap rokasbremzes lokiem vienai !!! pusei... Te gan ir arī barabana slīpēšana / tīrīšana, un vēl pārējo štruntiņu notīrīšana no rūsas. Tas arī šķendējās, ka bembjiem tur ir viss vienkārši, bet te galīgi dīvāini... Beigās izrādījās, ka loki ir identiski, tikai caurumi vecajiem lokiem pa vidu ir 2, bet nopirktajiem ir 1. Līdz ar to, lauziens sanāk lielāks, nekādīgi nevarējām uzlikt disku atpakaļ. Ne neko - urbītis rokās, un urbjam jaunus caurumus iekšā. Šodien braukšu otru pusi pie viņa taisīt, tad jau arī atskaitīti ierakstīšu pa brīvdienām.

Anonīms teica...

Atkal ienākušies jaunumi. Biju iepircis OBD 2 kodu lasītāju no Ebay.com. Lasītājs ELM 327. Taču nekā nevarēju dabūt to pie dzīvības ar savu kompi. Biju jau atmetis ar roku. Taču pie manis ieradās radinieks- datoriķis un prasīju, lai viņš pamēģina. Bez brīnumiem, viņam sanāca! Ar ScanMaster programmu aplūkoju motora, devēju datus, kā arī nolasīju kļūdu kodus. Programma parādīja, ka kļūdu nav. Tā kā varu gulēt mierīgi. Vēl viens derīgs instruments saimniecībai piepulcējies!

LSlackware teica...

Sakaraa ar visiem sveetkiem, utt, nekaadu atskaiti neesmu veel ierakstiijis. Varbuut tuvaakajaas dienaas kaut ko uzskribeleeshu :)
Par OBDII lasiitaaju - cik saprotu, runa iet par konektoru - paarveidotaaju, kas OBDII palaizh uz datora USB portu.
Parasti probleema ir datora opereetaajsisteemaa - parasti shos nevar palaist uz windows 7 vai arii uz 64 bitu opereetaajsisteemaam. Man ir portatiivais lasiitaajs - atseviska ieriice, kas nesleedzas pie datora. Jo tad, kad pirku saveejo, tad datora vads pat maksaaja daargaak par portablo lasiitaaju...
Savam chomam, pie kaa taisu auto, pat pats liku uz windows 7 virtuaalo datoru ar windows xp sisteemu, lai var uzinstaleet auto data...

Anonīms teica...

Labdien. Varu pastāstīt jaunumus. Biju pie Uģa, lai pārbaudītu un uztaisītu profilaksi gāzes iekārtai savam legacy. Gāzes filtru mainīt nevajadzēja, jo noņemot Uģis teica, ka tas ir tīrs. Pildos LUKOIL stacijās. Tā kā varētu teikt, ka gāzes kvalitāte tur ir laba. Pievienojot kompi Uģis pārbaudīja iestādījumus un pāregulēja tos izbraucot. Viņam nepatika, kā motors pārslēdzas no benzīna uz gāzi. Tagad ir labāk. Silts viņa ieteikums bija noregulēt vārstus. Īpaši izplūdes-paregulēt garāku. Tas gāzei esot vajadzīgs, un tad brīvgaita būtu labāka. Zvanu savam meistaram un saku, ka vajadzēs vārstu regulēšanu, taču viņš man saka- ko tur regulēt -tie taču hidrokompensātori. Es biju pārliecināts,ka 2.0 motoram vārstu regulācija ir kā žigulim ar skrūvi.Braukšu pie viņa un tad manīs. Sarunāta eļļas maiņa un bremžu profilakse. Vēl pie viena apskatīsim, kas priekšā reizēm grab sitienu veidā.

Anonīms teica...

Nu, ko lai saka, atkal briest liels remonts. Biju pie mesitara mainīt motoreļļu un tas sarakstīja milzīgu sarakstu, kas jāmaina... Būtiskākais- pārsteigums- priekšējo balstu pakaļējās bukses- jau izģērbušās!!! Trīs - četri mēneši noturējās. Lai gan bija kaut kādas Taivānas ražojuma un izskatījās kvalitatīvas, taču no korpusa jau atdalījušās. Pārējais- nolietojuma detaļas- bremžu kluči, bremžu diski pa riņķi, pakaļējie amortizātori, pakaļējie "Zaldātiņi", pakaļā vienas sviras abas bukses abās pusēs un ... tā kā jāvistās uz zobenes maiņu. Sāku padomāt, vai priekšējā balsta pakalējās bukses nevajadzētu uztaisīt esošajos ietvaros no poliuretāna. ja tā ir tāda vājā vieta. Viņam nepatika arī sajūga darbība- agri ņem, taču, vēlu atlaiž... kaut kā interesanti, taču pagaidām lai brauc, jo sajūgs neslīd. Pie viena vēl kā parsteigums nodzisa panelī radio displejs... melns un viss.. taču disks, raddio strādā. No Subāristu saitiem sapratu, ka tā nav izplatīta Subaru problēma. Acīm redzot kaut kur pazuda displejam kontakts. Taču saremontēt vesels gemorojs... Tāda, lūk tā Subāru dzīve...

LSlackware teica...

Mjā :( Ko lai saka, diezgan paliels remonts tev tur būs. Man pagaidām nav īsti laika neko darīt ap auto. Tagad to kārtīgi izmantoju kā universāli. Izvedu būvgružus, vēl viskautko nākas vizināt - taisu remontu miteklī, tad nu jāizmanto visas mašīnas iespējas. Tagad sāku domāt, ka jumta bagāžnieks būtu laba manta, bet atkal ir viens mīnuss - šā modeļa outback ir nepieciešami speciāli turekļi pie jumta reliņiem. Ja salīdzinam, piemēram, ar passat, tad tam ir reliņi tādi, pie kuriem var kaut vai slēpju nūjas ar savilcējiem pielikt un viss - bagāznieka apakša ir gatava. Outback, savukārt, ir pilns tas reliņš, tāds kā pildītais, un tur ar savilcējiem nekādīgi netiski cauri :(
Bet radio jā - man arī ir nodzisis displejs, tā arī braukāju jau kādu gadu :) Interesanti tas, ka apakšējais displejs deg (tas, kurš rāda kondiķa grādus), bet augšējais nedeg - man viņi abi ir vienā radiokastē iebūvēti... Tā kā, ja es vedu remontēt audio sisteēmu, tad palieku vasarā bez kondicioniera, un ziemā bez siltuma :)

LSlackware teica...

Bet jā, man arī sāk kaut kas grabināties apakšā, jāskatās, vai nav atkal zaldātiņiem atnākuši uzgrieznīši vaļā, vai šie jau iet uz galu. Tā it kā vairs nekas tāds jauns nav noticis. Kad būs brīvāks laiks, tad uzrakstīšu kā mums ar meistaru gāja ar rocenes maiņu, tas laikam arī pēdējais, kas ir darīts mašīnai.
Ak jā, kaut kad būs jāiztīra IAC vārsts, sāk kaut kā drusku lēkāt apgriezieni. To jau es esmu tīrījis iepriekšējam subaru, tā kā tas nav nekas tāds, ko nevarētu pats izdarīt. Vienīgais, ko vajag, tas ir kaut kādu karburatoru tīrāmo. Man ir pūšamais, aerosola veida, tad nu mēģināšu ar tā palīdzību tikt galā...
Mājas laptopā paskatīšos, vai es toreiz neko nepierakstīju, kā tas tiek darīts. Ja nu gadījumā, atradīšu, tad ielikšu šeit. Savādāk, laikam jau ir iespaids, ka esmu galīgi visu pametis novārtā, bet - pamatīgi gribās lielāko daļu mitekļa remonta piebeigt līdz septembra sākumam - mazais sāks iet skolā, tad nu gribās, lai viss apkārt ir jauns un smuks :)

Anonīms teica...

Jā, jauki, ka Tavs Subaru tiek izmantots kā saimniecības vāģis. Tāds ir universālu liktenis! Starp citu, man vairāki universāļu īpašnieki, īpaši Eiropas mašīnu, ir sajūsminājušies par Legacy universāļa bagāžas nodalījuma izmēriem. It īpaši, ja nolaiž pakaļējos beņķus iznāk īsts ceļojuma auto. Pie viena saimniecībā arī labi, ka rūmes tā pavairāk. Par reliņu uzlikšanu neesmu domājis, taču par āķā uzlikšanu gan. Reizēm vajag kaut ko atvest, aizvest, un piekabju noma nav tik dārga. Agrāk man pašam bija vienasu piekabe, taču pārdevu to, jo šobrīd pielietojums tai izcili rets. (pirku, kad būvēju māju) Šobrīd saimnieciskos darbus veicu ar savu V230 (vito). Kā jau vasarā, kaut kas jābūvē, nav miera. Piemēram, vakar atvedu 600 kg. cementu betonēšanai baseina pamatam vienā braucienā ar Vito. Vēl, piemēram, Vito ideāli ielien zāles pļaujamais traktoriņš, un varu aizvest kur vajag un nopļaut savu lauku īpašumu piemājas platību. Tāpēc turu mikroautobusu savā saimniecībā. Kad nebraucu, pa ziemu, noņemu no uzskaites, un pus gads ceļa nodoklis nav jāmaksā. Manuprāt, saimnieciakiem darbiem āķis auomašīnai ir izdevīgāks par visiem reliņiem kopā ņemtiem.To liecina mana pieredze. Protams, ja gribas vest slēpes, vai braukt ceļojumā tos vajag. Biju ļoti pārsteigts, ka Jūs sakāt, ka Jums arī radio displejs nodzisis! Cik esmu braucījis Internetu, nekur neesmu redzējis tādu problēmu apspriežam. Tā pat, kā atrast lietotu āķi Subāram B13 ir gandrīz kā neverending story. Kaut gan internetā man ir tāda sajūta, ka komentārus raksta lielākoties "galda rīvētāji", nevis realie veči kas izkoduši plusus un mīnusus jautājumos. Reizēm tik dumi un histēriski jautājumi, ka gribas rakstīt komentāru atpakaļ- Jums ceļs tikai uz sevrvisu! Kaut gan Internets ir tāda demokrātiska vieta, kur katrs var savu sāpi demonstrēt. Es lēnām vācu detaļas un gatavojos mašīnu remontēt. Pārsteigums bija, ka tehnoloģiskajos agregātu zīmējumos, piemēram, no autospares.lv nav pakaļējam tiltam pāris sviru. Man tieši vienai svirai vajag bukses, bet tā svira nav tehnaloģiskajā kartē! Laikam subāristi domā, ka tās mūžīgas un nav vērts par likt kartē... Par displeju, pazvanīju citam subārsitam, kam tāds pats B13, taču viņam tādas problēmas nav bijušas. Viņš pat brīnījās! Par mitekļa remontu- ko vajag to vajag! Kad cēlu māju, man bija tāds teiciens - katram vīrietim savā mūžā ir jāizdara trīs lietas: jāuzaudzina dēls(nediskriminēsim- vai meita- būtībā mantinieks!), jāuzceļ māja un ... jānosit vismaz viens celtnieks....! Tad pienākums būs izpildīts!!! Man sieva jokojot teica: man jāuzaudzina mantinieks, jāiekārto māja (miteklis) un jānosit vismaz viens veikalnieks, kas bāž batonu un apčakari ar patiesu sejas izteiksmi! Tas, protams, jokojot! Lai veicas remonta darbos un Subārs palīdz tos realizēt!!!

LSlackware teica...

Jā, iepriekšējo mašīnu (legacy wagon '95) es ne tuvu tik daudz nebiju izmantojis kā universāli :) Bet tad jau arī nebija tik daudz darāmo darbu, viss (kā vienmēr) tika novelts uz vēlāku laiku. Tagad arī jāved trubas kanalizācijai un durvis - atkal jālaiž benķus lejā, un aiziet. Šadās reizēs rezerves riepu gan apnīk stumdīt šurpu turpu :) Nu, un kā jau universāli, bagāžniekā ir mūžīgie maisiņi, instrumenti, un vēl vells viņu zina kas - segas, teltis, utt. Tas viss arī jābīda šurpu turpu. JO izņemt jau nekad nav laika :)
Pluss jau arī ir ādas salons - ļoti viegli notīrīt, ja kaut kas tiek nosmērēts. bet nu ir jau gan reizēm bailes, ka nesaplēš kaut ko liekot iekšā / ārā.
Ja nu kādas detaļas galīgi nevar atrast online katalogos, var mēģināt uzrakstīt epastu uz dts.lv, tie ir ļoti atsaucīgi daļu piemeklēšanā. Datoriem ir programma - subaru fast, to var paskatīties, lejupielādēt. Bet, tas ir, principā, tas pats katalogs, kas ir pieejams iekš autospares.lv. Vienīgais tas, ka tev pēc VIN koda parādīs vēl tur nianses - krāsu un vēl kaut kas bija, no galvas tagad nepateikšu...

Anonīms teica...

Es neesmu tik bailīgs. Rezerves riteni līdzi nevadāju, man ir gumijas baloniņš un mazais kompresors. Protams, ja riepu saplēš pamatīgāk, tad ar to nepietiek. Taču, braucot Latvijas mērogā nav tik kritiski. Katrā gadījumā varbūtība var būt vienmēr, ka rezerves riteni savaigas. Man ir pieredze braucot pa ārzemēm ar piekabi. Pāris gadus atpakaļ, kad vēl ar celtniecību aktīvi nodarbojos, maucu regulāri uz Poliju un Vāciju pēc apdares materiāliem. Varu pieminēt, ka, ja tur zināja kur nopirkt, varēja pa "kruto" labi iepirkt. Piemēram, kolekciju flīzes grīdām istabās silatajai grīdai, virtuvei, vannas istabai sienām, tapešu materiālu, krāsas, līmes un visādas apdares fīčas visai mājai pirku Polijā rūpnīcu veikalos pie Varšavas un citur. Vācijā santehniku, virtuves tehniku, aizkaru materiālus pie Berlīnes bāzēs - veikalos. Starpības ar Latvijas mazumtirdzniecību, kā kurai precei, reizēm sastādīja līdz pat 15 reizēm!!! Tāpēc jau mana sieva saka savu sakāmo, ka jānosit pārdevējs. Pat šobrīd vismaz vienu reizi gadā aizbraucam uz Poliju un Vāczemi šopingā. Apmešanās mums ir lēta, un bez steigas iepriecini sevi.... Šajās reizēs rezerves riteni gan iemetu...
Reiz sadūru mašīnai un piekabei riepas Polijā. Nācās vien meklēt palīdzību no polīšiem. Šobrīd manai mašīnai ir KASKO, kuras ietvaros teh. palīdzību varu saņemt pa brīvu uz ceļa. Jā, protams, gaidīšana, un neertības, taču ārpus valsts praktiski citu variantu nav, ja kas nopietnāks. Dataļu meklējumos jau rokos vareni dziļi. Pēdējā versija, ka aizmugures piekares vienas mazās sviras buksīte velk uz 12 latiem gabalā! Pie tam nav vēl noliktavās! Reti prasot, esot praktiski mūžīgas.... Man to mūžīgumu vajag četras! Ja nebūs saprātīgas cenas buksītēm, likšu mašīnu uz steķa un vedīšu sviras pie večiem, kas izvirpos no polipropilēna. Materiāla izmaksas smieklīgas, tikai darbs jāuzsauc un vecā bukse paraugam jāatved. Kārtējo reizi pārliecinos, ka Japānīšiem "vis nav mājās" ar detaļu politiku. Bet es esmu audzis Padomju savienībā, kur izdomāt un uzkonsturēt neiespējamo bija jāmāk! Tā kā viss lēnām notiek. Kas lēnu nāk, tas labi nāk... Un vajag kustināt pelēko vielu.... un mācīt to saviem bērniem...

Anonīms teica...

Sveiki atkal.
Nu, sakrājušies ir jaunumi. Sagādāju visas nepieciešamās detaļas un braucu pie meistara. Šajā reizē nomainījām visus bremžu diskus, bremžu klučus, pakalējā stabilizātora "zaldātiņus" un pakaļējās piekares vienu sviru, kurai abos galos ir bukses. Pie viena atkal nomainīju eļļu diferī un kastē uz tīro sintētiku 75W90. Pārsteigums bija, ka vecie bremžu diski izskatījās orģināli. Nezinu, vai tie nogājuši visus 200 000, vai iepriekšējais saimnieks bija tos mainījis. Taču priekšējiem, ventilējamajiem, jau bija pēdējais tūkstotis, dažas ventilācijas ribas jau salūzušas. Bremžu kluči- ABE, diski ZIGGI un DELPHI. Visu salikt nebija īpašas problēmas. Stāvbremzes loki normāli, mehānismi labi. Būtībā bremžu sistēmai remonts bija vajadzīgs. Bremžu cilindri strādāja labi, vecie bremžu kluči nodiluši vienmērīgi. Taču cilindri no ārpuses rūsē gan labi. Pagaidām vēl ies vecie, jo nav tik stipri sapuvuši. Meistars noņēmās kādas 2,5 stundas. Atbraucu mājās, un konstatēju, ka priekšā viens suports uzvārījies! Tā kā nebija vēlme čakarēties, atstāju uz otru dienu. Izjaucu nākošajā dienā, taču neko nepareizu neatradu. Suporta vadulas staigā labi, tīras, iesmērētas, bremžu cilindri staigā bez īpašām problēmām! Bremžu kluči arī nav iesprūduši, vai neksutētos. Nu, ko, saliku, izmēgināju, viss it kā OK!. Nezinu, varbūt jaunie bremžu kluči bija pa biezu nullītei, piedila un tagad viss OK. Priekšā vēl pakaļējo amortizātoru maiņa un priekšējā balsta pakaļējās bukses maiņa. Detaļas jau ir, taču ar meistaru sarunājām to darīt citu reizi. Vēl norunājām, ka būs jāpārmetina jauns izpūtēja savienojums, kas auto apmēram pa vidu. esošais, jau metināts, taču neizskatās ilgs dzīvotājs. Domāju, ka bremžu sistēmā būs vienu brīdi miers. Jāgatavojas jau nākošajai ziemai. Jājauc ārā grāvja puses durvis, ručkas jau stīvas. Pakalējām durvīm ručku jau pavasatī iztīrīju un saeļoju, taču tagad atkal stīva. Nolēmu nejaukt, jo pilnīgs "beztolks" darbam, tā pat viņu piemet pa spraugām ar putekļiem. tas mehānisms ir pilnīgs sviests. Varēja ražotājs tomēr biki kvalitatīvāk nostrādāt hermētiskumu. Bet, nu, kā ir tā ir...

Anonīms teica...

Sveiki atkal!
Nu jau ir nākošie remontdarbi pabeigti. Nomainīti pakaļējie amortizātori un bukses priekšējai svirai - pakaļējās. Pēc amortizātoru maiņas prieks braukt ar auto - turas, nelīgojas! Sen jau vajadzēja amīšus mainīt! Kā pa brīnumu arī auto pakaļa izskatās "tvirtāka" uz augšu un nav vairs vēlme papildus pacelt pakaļu. Priekšējā balsta pakaļējo buksi izdomāju pirkt taisītu no poliuretāna, taču POWERFLEX ražojuma nu nežēlīgi dārgas! Ap 80 poundiem UK. Citi ražotāji šo detaļu nepiedāvā. aprunājoties ar virpiķi tas ieteica pēc vecās bukses parauga izvirpot ārējo čaulu ar ieliektām uz iekšu cilindra malām, ņemt no orģinālās bukses serdi un ieliet poleuretānā. Jelgavā to darot. Čakarīts ir, taču vilina iespējamais problēmas ilgtermiņa atrisinājums. Šī detaļa patiešam ir vājā vieta šim modelim! Tā kā esmu spodru mašinu cienītājs, tad auto regulāri vaskoju. Vismaz 3-4 reizes sezonā. Tā kā ar gadiem esmu iepraktizējies un slīpējamais aparāts un materiāli arī ir, izdaru to pietiekoši ātri. Tomēr jāsaka, ka no vasku materiāliem nevajag iegādāties lētā gala sintētisko vasku. Jā viegli to uzsmāķēt, taču nu neturas tas ilgāk par mēnesi. Izmēģināju Turtle WAX premium. Labs, vidusmēra pulētājam piemērots un labu rezultātu dodoš. Būtībā neko labāku pagaidām Latvijas veikalos nopirkt nav izdevies. Pārsvarā vaskus pērku Ebay. Ja sastāvā nav karnabulas vaska, nemaz uz tādu neskatos. Katrā gadījumā iesaku izmēgināt augstāk minēto vasku, patiešām, nav slikts un cena nav mākoņos!

LSlackware teica...

Man pašam gan tagad nu nekādīgi nav laika pieķerties, ierakstīt kādu jaunumu blogā. Patlaban iet apartamentu remonts, plāni ir novirzījušies par ~ mēnesi, tā kā nav nekas iepriecinošs.
Auto ripo labi, žēl, ka nenāca āķis, tā varētu lukoil noīrēt piekabi, un atvest uzreiz čupu ar materiāliem. Tagad visa aizmugure ik pa brīdim ir netīra, bet reģipsi tā arī pats atvest nevaru :(
Ja par auto, tad pagaidām nekādas problēmas nav bijušas. Jāiztīra IAC vārsts (tukšgaitas), staigā apgriezieni tukšgaitā, kad auksta mašīna. Kas vēl - liekas, ka priekšā atkal atsaites (zaldātiņi) ir nobeigušies. Arī bagāžnieka durvis ir jāizjauc, jāiztīra roktura mehānisms...
Drusku vairāk laiku atradīšu, un tad ierakstīšu ko jaunu ;)