svētdiena, 2011. gada 27. marts

Subaru Outback pusass krakšķis

Jau iepriekš biju rakstījis, ka kaut kas sāka krakšķēt. Krakšķis parasti uzradās reizēm, bet vienmēr pie izgrieztas stūres uz vienu vai otru pusi, un reizē dodot gāzi. Pats ilgi mocījos, nekādīgi nevarēju saprast kas par lietu. Pie čoma, kur remontējos, pārskatījām putekļugumijas (piļņikus) - viss kārtībā...
Vislabākais jau tas, ka vienmēr, aizbraucot uz kādu servisu pārbaudīt šo lietu, krakšķis vairs neuzrādījās :)

Beidzot aizlaidu uz vienu citu servisu, kur arī tika noteikta diagnoze - priekšējās pusass ārējais gals. Atrada viņi ari piļņikā tādu kā mikroplaisu, tā kā pat puse tika noteikta precīzi. Braukt varot vēl ilgi, tā kā nevajagot meklēt uzreiz un tagad, bet nu es jau ar tādu klakšķi braucu ~ gadu. Jāsaka gan, ka klakšķis nebija liels, kā parasti varbūt ir dzirdams no autiņiem ar nokautām pusasīm, šoreiz tas bija maziņš (īslaicīgs), un pat ne tāds kā tirkšķis :)
Pie reizes, pārbaudīja vēl pārējās lietas, un izrādījās, ka vēl būs jāmaina stabilizatora atsaites - 1 atsaite priekšā un 1 atsaite aizmugurē, un stabilizatora stieņa bukses.




Nu ko - sākam meklēt pusass galu. Jāsaka, ka tas nebūt nebija tik vienkārši. Uz vietas es neņemos spriest, kurā veikalā tas varētu atrasties. Manis apzvanītajos nebija nevienā. Jāsaka gan, ka nepazvanīju dīleriem, tiem noteikti ka ir šādas lietas pieejamas.
Nu beidzot viss tika atrasts.

Cenas:
Ape motors: 100.- + PVN
Es paņēmu caur interneta veikalu tavamauto.lv, cena 100.- (PVN jau ieskaitīts). Piegāde 2 - 3 nedēļas, tas pats arī pie APE motors.
Šis gals nenāk kopā ar putekļugumiju, tā ir jāņem atsevišķi, cena ~ 5.-
Prece atnāca internetveikala solītajā datumā, atveda uz man izdevīgāko vietu, samaksāju pārējos 50% (ja detaļa tiek pasūtīta no rūpnīcas, tad ir jāsamaksā 50% priekšapmaksa) un viss, prece ir man kabatā.
Pats interesantākais ir tas, ka saņemot preci, uz tās iepakojuma arī ir atrodams APE motors kā piegādātājs :) Bet nu ne mana cūka, ne mana druva. Acīmredzot, viņi ņem vairumā, vai arī ar kādu lielāku atlaidi, kuru APE nepiedāvā parastam pircējam.
Starp citu, vismaz 80% gadījumos, kad ir nepieciešamas detaļas, un tu uzjautā kādam subaru braucējam, kur viņš tās ņem - atbilde ir tieši APE motors, jo viņi piegādā daļas priekš šādiem auto.

Maiņa:
Mainīju pie sava meistara. Darbiņš gāja diezgan ātri - līdz jaunās detaļas uzlikšanai. Lielākās problēmas bija ar sprostgredzena dabūšanu vietā un ar putekļugumijas savilcēja uzlikšanu. Tam esot kaut kāds ļoti stingrs metāls, un ar to čomaks noņēmās pailgi. Teica ka pirmo reizi šitāds čakars esot ar to savilcēju. Es vēl nobrīnījos, kapēc šie savilcēji nav tādi kā, teiksim, trubiņām - ar skrūvi savelkamie. Uz to viņš atbildēja, ka ir auto, kuriem tur paliek pāri ļoti maz brīvas vietas, tādējādi, šī skrūve varētu traucēt.

Rezumē:
Traki ir, ja šāda detaļa tev ir jānomaina šodien un tulīt, lai varētu braukt. Pieļauju, ka tās cena varētu iet pat līdz 150.- (ar noteikumu ka tev vajag to tieši tagad un tulīt). Es jutos mierīgi, jo teica ka es vēl varot droši kādu gadu pat nobraukt. Bet pašam tas klakšķis jau tā bija uzsēdies uz nerva, ka vairs nevarēju :)
Atsaites gan mainīšu visas, kopā ar stabilizatora buksēm, bet pēc kāda laiciņa, kaut kad vasarā, pēc tehniskās apskates.

Viss ir nomainīts, atliek tikai ieliet benžu par gandrīz 0.90 LVL / litrā un laižam tālāk...
Ja nu par patēriņu - man viņš visu laiku stabili ņem 10 litrus uz 100 km. Un nē - es nebraucu uz 90... Arī kickdown man patīk, un arī bieži braucu ap 120. Tā kā it kā nav liels patēriņš, bet nu tagad gandrīz sanāk 10 lati = 100 kilometri... Borta dators gan tomēr melo. Tas rāda pie 8 - 8.5 litriem. Acīmredzot, tas vairāk ir tendēts uz auto pircēju, nevis lietotāju :) Es rēķinu pēc čekiem, un man sanāk vasarā ~ 8-9 litriņi, bet ziemā 10-12 litri uz simtiņa. Ziemā drausmīgi aiziet uz autiņa uzsildīšanu, logu atkausēšanu, utt.
Te gan ir jāpiezīmē, ka patēriņš ir uz jaukto ciklu. Pilsētā ziemā ir ap 13 litriem. Vasarā, attiecīgi, apmēram 11 litri pilsētā

Nav komentāru: