svētdiena, 2012. gada 25. marts

Subaru: Vārstu vāka blīvju un sveču cokolu maiņa

Rakstā par sveču maiņu jau biju pieminējis, ka sveču pīpītes ir eļļainas, attiecīgi, lēnā garā gatavojos uz vārstu vāku blīvju un pārējo pričendāļu maiņu.
Biju arī sameklējis info par plānoto remontu, tā kā atlika tikai pasūtināt detaļas. Protams, ka pamudināja arī Māra pieredze - to ievietoju šī paša raksta beigās.
Visas daļas pasūtīju no dts.lv, vienu čupiņu vienā reizē, otru čupiņu otrā reizē. Tā kā šāda vaina nav mirstamā kaite motoram, tad nu īsti neiespringu uz to, lai detaļas man pienāktu uz kādu konkrētu datumu.
Detaļas arī man nostāvēja kādu mēnesi mājās, jo biju nobriedis to visu darīt pēc iespējas siltākā laikā. Bet, palēnām pietuvojās motora eļļas maiņas laiks, palika drusku siltāks, un nolēmu, ka nu tā diena ir situsi :)


Detaļas savā godībā:

10 skrūvju šaibas, 4 sveču cokoli, 2 vārstu vāku blīves un 1 gumijas rinķis priekš eļļas ielejamā uzgaļa. Gan jau, ka kaut ko nosaucu nepareizi, bet nu, ceru, ka saprast var. Ja nē - tad rakstat komentus.

Oke, sākam strādāt:
1) Auto atrodas uz bedres, ņemam nost akumulatoru un izskrūvējam un  noņemam gaisa filtra kasti;
2) Ņemam nost motora pannu;
3) Apskatam vākus no apakšas (ja ir vēlme)

Te arī labāk varam redzēt eļļas noplūdi no vāka:

4) Cik varam, notīram vākus no netīrumiem. Es izmantoju šādu "brīnumlīdzekli", bet to neieteiktu, neko daudz notīrīt neizdevās...
5) Atvienojam kartera ventilācijas caurules no vākiem, un izvelkam ārā eļļainās pīpītes;

6) Es sāku skrūvēties no akumulatora puses, no apakšas. Visas skrūves var atskrūvēt ar 10 muciņu, bet trakākā skrūve ir tālākā, uz šofera pusi. Tur vajag izmantot atslēgu "tarkšķi" (parastā atslēga ar tādu kā zvaigznīti, kurai ir līdzīgi darba principi kā muciņai, tikai aizņem mazāk vietas), ar muciņu klāt nevar tikt. Man tarkšķatslēgas nebija, tad nu ar šo skrūvi nočakarējos pamatīgi;

7) Kad visas skrūves atskrūvētas, ņemam vāku nost. Arī tas nav īsti vienkārši, bet nu salauzt neko īsti nevar, tā kā mēģināju gan šādi, gan tādi, un nost bija.

Te arī vecais sveču cokols vēl virsū:
8) Mainam blīvi - bildē ir redzams, ka blīve ir pie motora, bet mēs veco makarējam nost, un liekam jauno blīvi pašā vārstu vākā.

9) Sveču cokols -  jaunais vs vecais:
10) Nomainam cokolus, un liekam vāku atpakaļ;

11) Daram to pašu arī otrajā pusē. Arī šeit vispinķerīgākā ir tālākā skrūve. Pārējas nāk vaļā labi. Un šeit ir vēl viena skrūve - zobsiksnas plastmasas aizsargam..

12) Skrūvējam atpakaļ pannu, pievienojam kartera ventilācijas trubas, pieskrūvējam gaisa filtra kasti un liekam atpakaļ akumulatoru...


Darba izpildes laiks - man kā absolūti ne profesionālam motora jaucējam, pagāja ~ 4 - 5 stundas. Tas arī ieskaitot eļļas maiņu, bet ne jau tur tas ilgums slēpās :) Ja plānojat paši šādu remontu, tad noteikti pameklējiet vai nopērciet atslēdziņu - tarkšķi!!! Ar parasto atslēgu tur čakarējoties man jau otro dienu sāp pirksti :(


Šeit arī lasītāja Māra pieredze šādā pat remontiņā:
Par vārstu vāka blīvju maiņu - nekas super sarežģīts. Noņemam motora apakšējo pannu, lai nenotašķītu ar eļļu strādājot, un tad ņemam gaisa filtra kasti pilnībā nost, atskrūvējot 3 filtra kastes skrūves un gaisa padeves trubas savilcējus. Atvienojam svečvadus un kartera ventilācijas cauruli. Atliecam blakus esošās gumijas caurules un velkam filtru kasti ārā. Kad tas noņemts, skrūvējam vaļā vārstu vāku. Eļļu nav vajadzība liet no motora ārā, it īpaši ja netaisās to mainīt. Ja iztek, tad maksimums 100 grami. Meistars nekādu dinamometra atslēgu nelietoja. Tikai profesionālās zvaigznītes - tarkšķus un muciņas. Kad pavēroju viņa instrumentus, skaudība uzmetās! Kad vāks nost- mainam blīvi, uzmaucam sveču cokola gumijas veco vietā. Un ! uzmanību! pavērojam vai vārstu vākā vai motora galvā nav eļļas nosēdumi, vērojot vizuāli, vai pavelkot ar pirkstu. Ja ir nosēdumi- maini eļļu, tās marku!!! Motoram jābūt tīram, ja brauc ar sintētiku un laicīgi tā mainīta! Un montējam visu atpakaļ! Skrūves vārstu vākam meistars pievilka ar roku bez dinanometriskās atslēgas. Cik sapratu, skrūves nemaz pārvilkt nevar- tās atdurās un viss! Visas skrūves apmēram ar vienādu spēku pievelk. Un uzmontējam visu pārējo, ja vajag pielejam eļļu. Kas mani pārsteidza - darba ātrums- viss tika izdarīts pusstundā! Ko nozīmē, ja zin ko jāskrūvē un kur jāķeras klāt!!!Meistara viedoklis par nosēdušām vārstu vāka gumijām- normāli 2004 gadam- savu nokalpojušas. Eļļa, kas uzlīst uz izpūtēja- mierīgi apslaukam, un nodedzinam braucot. Un silts ieteikums- ja noņem motora pannu obligāti jāapaskata motota masas vadi uz virsbūvi - ja tie zaļgani, zaļi, vai vēl vairāk -norauti- obligāti jāmaina!!! Subāram tie nāk apakšā (nezinu kāda suņa pēc) katrā motora pusē un mūsu sālī vienkārši pāris gados pārvēršas par oksīda čupu. Man tieši tas arī bija noticis! Un izskatās, ka tā arī bija motora rausīšanās vaina! Pa fikso uzmetām ar parasiem vadiem, bet mesitars sameklēs īstos un vēlāk uzmontēs.

P.s. arī manam autiņam pasažiera pusē masas vads palicis zaļš, būs jāmeklē jauns...

14 comments:

Anonīms teica...

Sveiks. Šoreiz ne par motora lietām, bet virsbūvi. Tā kā agrāk jau rakstīji par durvju rokturu iesprūšanu un durvju bloķēšanos, tad man bija ko palasīt, jo manam legacy notika tieši tas pats. Šofera puses durvis jau nedaudz agrāk slikti vērās vaļā no iekšpuses, un, no ārpuses rokturis palika atvērtā stāvoklī. Nu bija pienākusi X stunda un durvis nevarēja dabūt vaļā. Par laimi, atbraucot mājās un iebraucot garāžā, vaļā tomēr dabūju. Sāku jaukt durvis. Kā jau pirmo reizi, viss lēnām un prātīgi. Pēc Tavas instrukcijas. Izjaucu, izņēmu āra rokturi un ilgi to mazgāju, tīrīju, eļļoju. Visa vaina sviriņā, kas rokturim otrā pusē. Būtībā nenoņemot āra rokturi to ieeļļot nereāli. Ja tā iesprūst pusceļā, durvis ciet vai vaļā nedabūt. Ieeļļoju arī atslēgu, un viss sāka darboties nevainojami. Stiklu gan neaiztiku. Par durvju satura montāžu - pagrūti, šauri, neparocīgi. Žēl, bet tomēr viens zaudējums no remonta radās. Būtībā, kā pamācībā rādīts, ka durvju iekšējā roktura virsu noņmem spiežot uz augšu malu un ar roku it kā griežot to norauj,noņem. Man tā pagrūti sanāca to nost dabūt. Būtībā, kā rādīts to ņemt nost nesalaužot nav iespējams. Virsiņai nolūst tās galos esošie plastmasas puļķi ar kuriem tā tur roktura vāka galus durvju plastmasā augša un apkšā. Tādi sīki puļķīši. Montējot atpakaļ tā vairs stingri neturas galos uz roktura. Būtībā, ja grib lai tie nenolūst, jādomā cits noņemšanas variants. Pagaidām uzliku, taču jāmeklē jauna. Nesmuki stāv virsū. Nav ne jausmas, cik tāda maksā jauna. interesēšos. Nu priekšā nākošo durvju remonts - aizmugurējās. Būs vieglāk, zināmas lietas.

LSlackware teica...

Jā, man arī nāksies pieremontēt blakussēdētāja durvis. Kaut kad uz vasaru ņemšu nost apšuvumu, un ņemšu rokturi ārā, vienu reizi jau palika āra rokturis atvērtā stāvoklī.
Tas ir ļoti labi, ka stiklu neaiztiki, man drusku sliktāk veras durvis ciet pēc stikla regulējuma maiņas. Atkal jājauc durvis vaļā un jāregulē stikla slīpums (tāda aizdoma ir, ka izregulējies slīpums). Bet to visu uz vasaru...
Tuvākie plāni ir nomainīt visas atsaites un bukses - aizmugurē sākusi klabēt viena atsaite, kā arī viena priekšējā arī klaudz :(
Drusku sāk arī likties, ka aizmugures otrs gultnis būs savu nokalpojis, dīvaina skaņa sāk parādīties reizēm. Aizbraukšu kādu dienu līdz meistaram, lai izbrauc un novērtē...

Anonīms teica...

Šodien pasūtīju durvju roktura uzliku no autospares.lv . Zvanīju uz AD-Rem - cena nošokēja - 56 lati. Par vienu sūda plastmasas gabalu! Autorizētie dīlrei laikam nav piebarojami. Autoparts.lv pasūtīju nabaga plastmasas gabalu par 17.03 latiem. Vienalga padārgi, bet ko darīt, nākošreiz būšu uzmanīgāks.
Nu esmu nobriedis operācijai- aizmugutes pacelšanai. Tomēr ar gāzes balonu un pasažieriem pakaļa pa zemu. Priekša normāla. Operācija notiks Krustabaznīcas Subaru šrotā.

Anonīms teica...

Lieldienu brīvdienas tā vien vedināja kaut ko paķimerēties gar auto. Izdomāju izjaukt šofera puses pakaļējās pasažiera durvis. Āra rokturis tām jau negribīgi strādāja. Izjaukšana stipri ātra - pieredze jau no priekšējo durvju montāžas. Kārtējais pārsteigums - plastmasas uzlika, kas ir durvju aizveramajam rokturim no iekšpuses - pēc skata identiska ar šofera durvju uzliku.... taču malu puļķi citās vietās!!!! Tā nav uzliekama šofera durvīm, kaut gan pēc skata un konstrukcijas pilnīgi identiska. Vēl viena lieta, kas kaitina- visas skrūves ar sktūvju līmi-hermētiķi ieskrūvētas. Ja grūti tikt klāt, skrūvēšana viekārši riktīgs gemorojs. Kaut gan reizēm skrūves ar visu hermētiķi tā pat aprūsējušas. Mēs ar kolēgi ieņirdzam par jaumajām tehnaloģijām- laikam nemāk pievilkt tā lai neatskrūvētos. Labāk skrūvju līmi iepestīsim...
Pakaļējo durvju konstrukcija savādāka kā priekšējām - nevis bīdītāju, bet trosīšu sistēma.
Nu, ko, āra rokturi izņēmām, iztīrijām,, saeļļojām, visu samontējām un tagad durvis darbojas... Zaudējumi nekādi. Vienīgais... rakstot šo visu un skatoties uz 1986 gada SHARP divkasešu radiolu, klausoties tās skaņu, liekas skatos un klasuos neticamo- no tās burtiki pa attālumu vējo kvalitāte... kas apstiprināta ar uzraksu uz pakaļas MADE IN JAPAN.
Jā, viss plūst un mainās. Interesanti vai TOYOTAS, kas izslavētas ar savu izturību ir tāds pats piegājiens tehniskajiem risinājumiem un prostiem materiāliem? Bet, varbūt, gribu pārāk daudz... Taču jāsaka tā, ja mana kompanjona firma darbagaldus ražotu tā pat kā japāņi šodien patēriņa preces, būtu grūti kādam iesmērēt, jo garantijas šai produkcijai ir arī tava reputācija... Tādas, lūk, pavasara pārdomas par SUBARU.

Anonīms teica...

Pagājis kāds laiks kopš publicēji info par pieredzi ar gāzi- varētu lūdzu kaut ko šajā sakarā uzrakstīt? Vai nekādu problēmu nav? Kāda pieredze ar apkopēm utt?

LSlackware teica...

Kā reiz šonedēļ meģināšu pierakstīties uz apkopi pie Uģa. Pierakstīšanos apgrūtina tas, ka man ir jābrauc komandējumā, tikai vēl nezinu kuros datumos.
Tagad ir nobraukts gads ar gāzi. Vienīgā problēma ir jau kādu laiku - auksts, kad tikko ir pārslēdzies uz gāzi, tad vajag mēreni dot gāzi pirmo laiku. Ja dod gāzi stiprāk, tad ir minimāli jūtama raustīšanās, it kā kaut kas bremzētu un laistu vaļā. Bet pēc kādas (pus)minūtes viss ir ok. Ja gāzi dod mēreni, tad nekā nav.
Tad jau vēlāk padošu ziņu kas apkopes laikā vispār tiek darīts.

Anonīms teica...

Sveiks!

Par gāzi - It kā īpašu problēmu nav. Neesmu atradis to vainu, ka reizēm noraustās, kad dod gāzi. Bet tas izpaužas reti, nesankcionēti. It kā detonācijas devējs, taču nav bijis laika pieķerties. Esmu ievērojis, kad uz gāzes, kad balons ir uz beigām, grib tomēr vairāk noraustīties. Pārslēdzoties uz gāzes, atkarībā kādā režīmā brauc, ja līgani ar mazu gāzīti, prakstiski neko nejūt, ja gasē, jūtams neliels pārrāviens. Vienīgais, kas man it kā liekas aizdomīgi, kad piestartē aukstu, pielec labi, darbojas labi, taču, ja uzdod gāzi reizēm negrib turēt apgriezienus. Man tā liekas, ka nelaimīgā vārstu eļļošanas sistēma nav riktīga. Viņa darbojas uz vakuma, un apturot motoru, vakums tomēr paliek kolektorā un nedaudz eļļas tas uzsūc dīzes vadā. Varētu būt, ka eļļa starta momentā biki aizsmērē sveces. Taču, kad izgasē, iet. Nomontēju zieminieces uz vasarenēm, ir palicis siltāks. Gāzes patēriņš arī nokritās. Bet, tā lai būtu problēmas braucot uz gāzes, it kā nav. Tusēju kopā ar SUBARU faniem no Cēsīm, un faktiski viņu viedoklis - 100 000 km un motors uz galda.... Subariem esot kaite uz gāzes braucot, šajā termiņā izdegt vārstu sēžām. Jau zināma lieta. Tavā gadījumā es domāju, ka brauc pie Uģa, lai skatās, liekas, ka iekārta gļuko, vai kāda gāzes farsunka negrib strādāt, kavējas. Es par savu raustīšanos esmu norunājis auzbraukt uz kompi pie veca auto sportista - Upīša, Priekuļos, tas Subarus zinot labi un ne vienam vien palīdzējis. Tad manīs.

Anonīms teica...

Sveiki no jauna! Nu, ko pastāštīšu jaunumus. Tā kā biju nodomājis pacelt savam Subim Legacy pakaļu, jo pazema, (atsperes nosēdusās) biju novienojies ar Krustabaznīcas šrotu, ka operācija varētu notikt pie viņiem uztaisot palikņus statņiem. Taču , kas meklē, tas atrod.... Satiku čomu, kas liftējis Foresteru. Pavisam vienkārši un lēti- ar žiguļa priekšējo atsperu gumijas palikņiem (300 mm biezumā) virs atsperes, zem statņa augēšējā šķīvja. Izmaksas smieklīgas... nav pat vērts pieminēt. Es arī pieteicos, ka varētu manējam arī uztaisīt šitādu operāciju. Šodien tas notika. Gumijas tika uzliktas, Autiņa pakaļa pacēlās ap 23 mm. It kā nav daudz, bet tomēr kaut kas. Zini cik tas maksāja? 3 lati abas gumijas un paša darbs un čoma pacēlājs un morālais atbalsts...

LSlackware teica...

Super! Uztaisīšu kādu rakstiņu par šo pēc pāris dienām :)

Anonīms teica...

Šodien biju servisā un noregulēju savirzi un uguņus. Mans meistars teica, ka pakaļējie amīši nav vairs pirmā svaiguma. Izskatās, ka būs jāmaina. Painteresējos pa amortizātoru cenu- Kayaba 55 lati gabalā. Šoreiz atliku šo operāciju uz vēlāku laiku, tik traki vēl nav.

LSlackware teica...

Es iepriekšējam auto mainīju amīšus (legacy wagon '95), tam arī bija vai nu tāda pati summa, vai 60.- LVL. Bet nu tas bija gadus 5 atpakaļ. Starp citu, amortizatori arī bija KYB :)

Anonīms teica...

Nu, šodien sagadījās būt Rīgā Pārdaugavā. Nodomāju, ka jāāizskrien pakaļ pasūtītajam rokturim uz autospares.lv Daugavgrīvas ielā 31A. Nu, nočakarējos gan apmēram stundu - nevarēju to kantori atrast.... it kā GPS rāda 31 nummuru, taču tur nekā nav... Stāvi un brīnies....Grasījos jau mest mieru, kad iedomājos iebraukt sētā, kur "tipa" varētu būt .... un uz duriku un intuīciju atradās tā iestāde... Ko lai saka- es daudz braukāju pa Skandināviju. Nesalīdzināmi vienkāršāk un ātrāk visu var atrast. Rīga ir vienkārši adresācijas bardaks. Man daudzi viesi, kas braukuši no svešzemēm to piemin. Tagad pats izbaudīju uz savas ādas. Ne norāžu, ne firmas logo. Dazām labam nervi neizturētu, it īpaši, ka bardaku vēl sataisījuši celtnieki, kas izrakājuši daļu Daugavgrīvas ielas. Protams, nākošreiz zināšu, taču vēlme tur atgriesties, tā kā vairs nav...

Anonīms teica...

Maija brīvdienas un labais laiks tā vien mudināja darboties arā. Bet, cik tad pa āru darbosies, jādara arī kaut kas jēdzīgs... Tā kā man pašam ir plaša garāža un diezgan daudz instrumenti, pašam vien jāķimerējas gar auto. Izjaucu un saliku pakalējo durviju mehānismu - durvju atvēršanas rokturis jau slikti strādāja. Izjaukšana nekas īpaši sarežģīts- ar izjūtām noņem vāka sānu apdari, vāka "iekšējo pannu" un var sākt skrūvēšanu. Rokruri noņēmu pavisam, kā jau parstajām sānu durvīm, mazgāju pūtu, mazgāju. Nu negrib tas brīvi staigāt.... Būtībā problēma vienkārša- plastmasas rokturīts ir stiprināts uz cinkota stienīša, taču berzes vietas sarūsē. Iznāk, ka kustīgās vietas sarūsē un neksutas... Rokturis nav īpaši aizsargāts no visiem mēsliem, ko uzrauj braucot. Tā nu vien sanāk, ka ik pa laikam jātīra. Atsperīte, kas atgrūž rokturi atpakāļ tā norūsējusi, ka izskatās, ilgi nenoturēsies. Lai nu kā, izkustināju, saeļļoju, saliku, un prieks tagad virināt pakalējo vāku. Zaudējumi- norāvu vienu skrīvi, kas no vāka iekšpuses skrūvējas āra plastmasas vākā. Biki pārcentos pievelkot. Tās gan jāvelk stipri ar izjūtām. Ja grib šādus jaukšanas darbus veikt fiksi, silti ieteicams pirms tam aplūkot detaļu tehnaloģiskās kartes. Nebūs jāzīlē, kur meklējamas skrūves, plastmasas stiprinājumi.Tā kā ieprieks es jau biju kartes apskatījis, tad izjaukt neko nesalaužot nebija problēma. Skatos un priecājos- pēc gumiju uzlikšanas aizmugurējām atsperēm, autiņš stāv taisni, nav vairs kā ar "nosēdušos pakaļu". Vēl viena fīča- man kolēgis bija iedevis divus degvielas aktivātorus. Ķipa dod ekonomiju, jo labāks sadegšanas efekts. Reklāmu var apskatīt Šeit: http://www.aktivna.lv/. Nu, vienu uzliku uz škidrās gāzes trases, pirms reduktora, vienu pirms gāzes farsunku rampas. Nobraukāju apmēram 3 mēnešus. Varu teikt- pilnīgs "fufelis". Ja, tipa ietaupa, tad, varbut kādus gramus, ko nejūt... Man veci koriši arī teica, ka padomju laikā tādi arī bijuši - apčakars riktīgs. Nōņēmu tos, jo kolēgis prasīja atdot. Likšot savam dīzelim vēl klat diviem, kas viņam jau ir cerībā, ka efektu sajutīs... Taču, cerība muļķa mierinājums. Tā kā aicinu neuzrauties uz fufelētāju āka.

LSlackware teica...

Man būs jājauc aizmugurējās (5) durvis vaļā. Tām ir kārtīgi iesērējis rokturis. Par to aktivna.lv interesanti - esmu viņu reklāmu vairākas reizes redzējis gōgles reklāmās, kas nozīmē, ka viņi maksā par reklamēšanos. Acīmredzot, ir arī kas uzķeras.
Man pazīstams arī reklamē citu "brīnumlīdzekli" - kaut kādas tabletes, kas jāber bākā. Galvenais, jau ka aizmirst pateikt, ka šajā gadījumā, tev ir jāpērk čupa ar tabletēm, jo kompānija ir MLM mārketings (piramīdu firma) :D Pats stulbākais, ka pats tam visam tic... Man arī piedāvāja - es atteicos. Vai kļūda? Diez vai... Varbūt uzrakstīšu kādu dienu par šiem super līdzekļiem rakstiņu :)