pirmdiena, 2011. gada 20. jūnijs

Outback: gatavojamies ritošās daļas remontam

Kā jau biju iepriekš rakstījis, tehniskajā apskatē dabūju 1 par priekšējām stabilizatora atsaitēm. Sen jau bija doma pasūtīt, bet, sakarā ar gāzes sistēmas ielikšanu, tad tā īsti nepalika brīvas naudas :(
Nu beidzot izdarīju arī pasūtījumu. Daļas iepeldēs Rīgā drusku pēc jāņiem. Pašam ir paņemta nedēļa brīva tieši pēc jāņiem, tad nu cerams, ka nebūs detaļu piegādes kavēšanās, un varēšu visu arī pats padarīt. Galvenais lai ir ārā silts, garāžā vēss, un arī pāris vēsi alutiņi nekaitēs (vismaz pirms jāņiem es tā domāju, redzēs kas būs vēlak) ;)
Kas tad īsti ir pasūtīts (vai kā tagad ir moderni jāsaka - pasūtināts)?


Priekšējās stabilizatora atsaites (2 gb.), priekšējās stabilizatora bukses (2 gb.), motora gaisa filtrs un salona (ogles) gaisa filtrs. Bet pats galvenais - NGK sveces, kuras ir vairāk paredzētas motoriem, kuri tiek darbināti uz gāzes.

Kas vēl jādara ritošajai daļai? Arī aizmugurē jāmaina šīs pašas atsaites un bukses. Tā arī izskatās, ka ik pa 2 gadiem, šim modelim ir jāiegulda ritošajā daļā apmēram 50-70 LVL, atkarībā kur pērc daļas.
Kopš iegādājos šo autiņu, pats esmu norullējis aptuveni 60 - 70 000 km. Motors arī ik pa reizei tukšgaitā nodreb (krieviski - troit). Tā kā iemesls svecītes nomainīt, tā kā būtu atrasts.

Par motora drebēšanu - kopš pārgāju uz gāzes, pa reizei likās ka palika šī padarīšana jūtamāka. Tiesa gan, es pa visiem šiem tūkstošiem varbūt 1 vai 2 reizes tikai esmu lējis 98 benzīnu, visu laiku esmu rullējis uz 95. Tagad man mēnesī vajag ~ 10 - 15 L benzīnu. Pēdējo reizi es ielēju 98 benzīnu, un - nākamajās dienās motora vibrācija palika jūtami mazāka. Kā jau minēju, degvielai bākā ir jābūt virs rezerves, attiecīgi, kādiem litriem 20 vajadzētu tur atrasties.

Pats rēķinu šo remontu paveikt saviem spēkiem 2 dienu laikā. Kā jāsaka, nav ko strebt karstu - vienā dienā jāpamēģina nomainīt sveces (nezinu kā to dara, bet pamācības esmu paglabājis), otrajā dienā, attiecīgi, nomainīt stabilizatora atsaites un bukses (esmu redzējis kā to dara, vienīgie sarežģījumi var būt tikai pie atsaišu uzgriežņu atskrūvēšanas). Kāpēc to darīt pašam? Es domāju, ka manējais čoms man paprasīs ~ 30.- par šo visu daļu mainīšanu (sveces + atsaites ar buksēm). Jo, sveču maiņai, ir nepieciešams ņemt nost logu apšprices ūdens "bačoku", gaisa filtru ar visiem pričendāļiem + akumulators, un gan jau vēl kaut kas. Nu, un arī pašam būs prieks, ka kaut ko noderīgu esi atvaļinājumā izdarījis...
Stabilizatora atsaitēm un buksēm var rēķināt ap 2h ar pīppauzēm. Patiesībā, ir diezgan reāli to visu kopā ar svecēm paveikt pa kādām 5 stundām, jo galvenais, kas biedē, tas ir sveču maiņa. Bet nu vēlāk apstāstīšu kā tad man īsti gāja...

Ja vēl par gāzi, tad nu jau esmu noripojis apmēram 3 000 uz gāzes. Ietaupījums uz 1 000 sanāk ~ 30-40 LVL. Rēķināšana jau nav tik sarežģīta - ja gadā noriposi 20 000, tad savu iekārtas cenu būsi atpelnījis, un arī kārtīgus jāņus būsi nosvinējis par ieekonomēto degvielas naudu :) Tā kā gaidam jāņus :)
Ak jā, nopirku arī Flashlube eļļu. Cena 12.50 pie heinriha. Tagad arī pamēģināšu noteikt uz cik km pietiek ar 1L eļļas.

Nav komentāru: