ceturtdiena, 2012. gada 18. oktobris

Subaru: durvju problēma

Šoreiz sāka iet uz galu priekšējās pasažiera durvis - attaisīt no ārpuses varēja, bet varēja arī saprast, ka drīz vairs neattaisīsies - pagrūti staigāja durvju rokturis ārpusē. No iekšpuses viss ok.

Ko tad īsti darīt, kā aizmirst par šādu problēmu?

1) Jāņem nost durvju apšuvums;
2) Skrūvējam ārā pašu ārpuses durvju rokturi. Tas ir izdarāms - vienu skrūvi var labi aizķert ar muciņu, savukārt otrai būs vajadzīgs tarkšķis uz 10 (es gan iztiku bez tarkšķa, bet to gan neieteiktu - rokas nogurst un sāp, kā arī laika patēriņš milzīgs);

3) izņemam ārā pašu ārējo durvju rokturi, redzam, ka tam aizmugurē ir tāda, kā metāla plāksnīte - svira, kuru rokturis arī spiež uz leju;

4) tīram šo roktura sviru - augšpusē ir tāda kā ass, uz kuras arī šī svira ir. Asij virsū ir šaibīte, te arī ir tās problēmas. Šaibīti nevar noņemt, un ar laiku viņa sāk sliktāk staigāt. Es visu tīrīju ar wd-40 un ar smilspapīru. Beigās visu ieeļļoju, un vēl uzmetu grafīta smēri pa virsu šai šeibītei.

Vēl sāka grabēt priekša. Domāju - atkal atsaites. Nopirku, nomainīju atsaites un bukses, bet graboņa nepazuda - šoreiz izskatās, ka problēma varētu būt stūres reikā - sākusi sulot...
Nu un arī jāgatavojas uz zobsiksnas maiņu nākamajā mēnesī. Esmu jau norullējis vairāk par 100k ar šo autiņu...


Bildītes, diemžēl, nav. Šoreiz biju telefonu aizmirsis mājās.... Bet, vēlāk pamēģināšu pameklēt instrukcijās...

Te arī lasītāja Māra pieredze ar šādu pašu ķibeli (izķeksēju no kāda raksta komentāriem):
Sveiks. Šoreiz ne par motora lietām, bet virsbūvi. Tā kā agrāk jau rakstīji par durvju rokturu iesprūšanu un durvju bloķēšanos, tad man bija ko palasīt, jo manam legacy notika tieši tas pats. Šofera puses durvis jau nedaudz agrāk slikti vērās vaļā no iekšpuses, un, no ārpuses rokturis palika atvērtā stāvoklī. Nu bija pienākusi X stunda un durvis nevarēja dabūt vaļā. Par laimi, atbraucot mājās un iebraucot garāžā, vaļā tomēr dabūju. Sāku jaukt durvis. Kā jau pirmo reizi, viss lēnām un prātīgi. Pēc Tavas instrukcijas. Izjaucu, izņēmu āra rokturi un ilgi to mazgāju, tīrīju, eļļoju. Visa vaina sviriņā, kas rokturim otrā pusē. Būtībā nenoņemot āra rokturi to ieeļļot nereāli. Ja tā iesprūst pusceļā, durvis ciet vai vaļā nedabūt. Ieeļļoju arī atslēgu, un viss sāka darboties nevainojami. Stiklu gan neaiztiku. Par durvju satura montāžu - pagrūti, šauri, neparocīgi. Žēl, bet tomēr viens zaudējums no remonta radās. Būtībā, kā pamācībā rādīts, ka durvju iekšējā roktura virsu noņmem spiežot uz augšu malu un ar roku it kā griežot to norauj,noņem. Man tā pagrūti sanāca to nost dabūt. Būtībā, kā rādīts to ņemt nost nesalaužot nav iespējams. Virsiņai nolūst tās galos esošie plastmasas puļķi ar kuriem tā tur roktura vāka galus durvju plastmasā augša un apkšā. Tādi sīki puļķīši. Montējot atpakaļ tā vairs stingri neturas galos uz roktura. Būtībā, ja grib lai tie nenolūst, jādomā cits noņemšanas variants. Pagaidām uzliku, taču jāmeklē jauna. Nesmuki stāv virsū. Nav ne jausmas, cik tāda maksā jauna. interesēšos. Nu priekšā nākošo durvju remonts - aizmugurējās. Būs vieglāk, zināmas lietas.

...

Maija brīvdienas un labais laiks tā vien mudināja darboties arā. Bet, cik tad pa āru darbosies, jādara arī kaut kas jēdzīgs... Tā kā man pašam ir plaša garāža un diezgan daudz instrumenti, pašam vien jāķimerējas gar auto. Izjaucu un saliku pakalējo durviju mehānismu - durvju atvēršanas rokturis jau slikti strādāja. Izjaukšana nekas īpaši sarežģīts- ar izjūtām noņem vāka sānu apdari, vāka "iekšējo pannu" un var sākt skrūvēšanu. Rokruri noņēmu pavisam, kā jau parstajām sānu durvīm, mazgāju pūtu, mazgāju. Nu negrib tas brīvi staigāt.... Būtībā problēma vienkārša- plastmasas rokturīts ir stiprināts uz cinkota stienīša, taču berzes vietas sarūsē. Iznāk, ka kustīgās vietas sarūsē un neksutas... Rokturis nav īpaši aizsargāts no visiem mēsliem, ko uzrauj braucot. Tā nu vien sanāk, ka ik pa laikam jātīra. Atsperīte, kas atgrūž rokturi atpakāļ tā norūsējusi, ka izskatās, ilgi nenoturēsies. Lai nu kā, izkustināju, saeļļoju, saliku, un prieks tagad virināt pakalējo vāku. Zaudējumi- norāvu vienu skrīvi, kas no vāka iekšpuses skrūvējas āra plastmasas vākā. Biki pārcentos pievelkot. Tās gan jāvelk stipri ar izjūtām. Ja grib šādus jaukšanas darbus veikt fiksi, silti ieteicams pirms tam aplūkot detaļu tehnaloģiskās kartes. Nebūs jāzīlē, kur meklējamas skrūves, plastmasas stiprinājumi.

1 komentārs:

Anonīms teica...

Sveiks. Varu pastāstīt jaunumus. Es atkal sāku jaukt durvis, jo to rokturi sāka iesprūst vienā stāvoklī. Nu jau durvju apšuvumu māku noņemt kā skābeni noplūkt... bez zaudējumiem. Taču šoreiz atkal iekritu... viens rokturis aizmugurējām durvīm nebija jaukts kopš auto dzimšanas. Un, protams, vienu roktura skrūvi no divām nevarēju dabūt vaļā. Čakarējos, kamēr aprāva rokturī ielīmēto uzgriezni. Manuprāt, saprati, kādi četrstāvīgi vārdi tika veltīti japāņu jaunradei... Taču, paldies dievam, mans kaimiņš, ar kuru kopā tusējām šajā vakarā, ir ar pietiekoši lielu remontu pieredzi. Strādā ar dzelžiem. Lēmām un ar prātu, nav ko stresot... dabūjām rokturi ārā, atstājot uzgriezni un skrūvi durvju stiprinājuma vietā. Mērcējot un trenējot skrūvi no uzgriežna atskrūvējām ar mocībām. Nu, ko, atlika tikai viens variants - ielīmēt uzgriezni atpakaļ rokturī. Būtībā ražošanas sūds - skrūve tiek apsmērēta ar skrūvju līmi un izskrūvēta caur iekausēto uzgriezni. Dabiski, ka ar laiku skrūves gals kondensātā aprūsē. Un tad sākas cirks. Vēl priekšā gaidāms jautrs pasākums - pakaļējo durvju izjaukšana- tām jau arī rokturis nestaigā.Nezin kāpēc pazudusi arī centrālā atslēgas funkcija. Šoreiz jauktajām sānu durvīm visu iztīriju un sasmērēju ar grafīta smēri. Varbūt ies ilgāk... taču jāpiemin - sen atpakaļ man bija Subaru Impreza 1998 gada. Tai ar rokturiem nekad nebija problēmas. Pēc skata Legaša rokturi izskatās tādi paši kā Imprezai, taču čakars ne mazais. Neko darīt, tā, lūk iet ar Subaru priekiem...