ceturtdiena, 2010. gada 29. aprīlis

Subaru: Automātisko pārnesumkārbu diagnostika bez kompja

Automātiskās ātrumkārbas diagnostika autiņiem līdz 98-tajam gadam (OBD-I)

  1. Uzsildam auto – pabraukājam uz 20 км/h (hold/sniegpārsliņa) uzsākam testu ar : visi režīmi izslēgti (nekas nedeg – ne hold, ne power)
  2. Apstājamies, izslēdzam aizdedzi (atslēgu neizņemam).
  3. Ieslēdzam aizdedzi (piedarbināt nevajag)
  4. Izslēdzam aizdedzi
  5. Selektoru liekam D, izmantojot kārbas avārijas pogu. + ieslēdzam HOLD. (POWER neaiztiekam!)
  6. Ieslēdzam aizdedzi
  7. Selektoru pārvietojam stāvoklī 3, + izslēdzam HOLD
  8. Selektoru pārvietojam stāvoklī 2, + ieslēdzam HOLD
  9. Selektoru pārvietojam stāvoklī 1, + izslēdzam HOLD
  10. Uzspiežam uz akseleratora pedāļa, aptuveni par 2/3. Uzgaidam 3-4 sekundes.



Skatamies uz POWER indikatoru. Ja tas mirgo līdzīgi kā morzas ābece, tad lasam kļūdas. Ja mirgo ļoti bieži, tad tas nozīmē, ka kļūdas nav atrastas.

Ko nozīmē morzas ābece? Ilgas (garas) mirgošanas - 10, īsas- vieninieki. Pēc tam skatamies kļūdu kodu aprakstu (zemāk).

Automātiskās ātrumkārbas diagnostika autiņiem pēc 98-tā gada (OBD-II)


  1. Ieslēgt aizdedzi
  2. Izslēgt aizdedzi
  3. Ieslēgt aizdedzi
  4. Selektoru stāvoklī 1
  5. Izslēgt aizdedzi
  6. Ieslēgt aizdedzi
  7. Selektoru stāvoklī 2
  8. Selektoru stāvoklī 1
  9. Selektoru stāvoklī 2
  10. Selektoru stāvoklī 3
  11. selektoru stāvoklī D

skatamies uz indikatoriem, un nolasam kļūdas.

Ja kļūdas ir vairākas, tad starp tām taisam pauzi. Kodi tiks rādīti tik ilgi, kamēr neizslēgsim aizdedzi vai nenosēdināsim akumulatoru.

Paši kļūdu apraksti:

11 - Duty solеnoid A (beigas A solenoīdam) 
12 - Duty solеnoid B (beigas B solenoīdam) 
13 - Shift solеnoid 3 (tuvojas beigas 3 solenoīdam) 
14 - Shift solеnoid 2 (tuvojas beigas 2 solenoīdam) 
15 - Shift solеnoid 1 (tuvojas beigas 1 solenoīdam) 
21 - ATF temp sеnsor (ATF temperatūras devējs) 
22 - Atmospheric sеnsor (tas esot MAF sensors (devējs)) 
23 - Еngine revolutiоn signal (iespējams ka detonācijas devējs) 
24 - Duty solеnoid C (beigas C solenoīdam, tas atbild par aizmugures piedziņu) 
25 - Еngine torque control signal (dzinēja abgriezienu devējs) 
31 - Throttle sеnsor (droseles vārsta stāvokļa devējs) 
32 - Vehicle speed sеnsor 1 (ātruma devējs) 
33 - Vehicle speed sеnsor 2 (ātruma devējs) 
75 APK: Nekorekta pārslēgšanās secība. Nepieciešama APK diagnostika. 
79 APK: APK uzkaršana, nepieciešama APK diagnostika.
81 APK: nekorekts spriegums solenoīda ķēdē, pārslēgšanai 2-3; Nepieciešama APK diagnostika. 
82 APK: nekorekts spriegums solenoīda ķēdē, pārslēgšanai 1-2; Nepieciešama APK diagnostika.
83 APK: ТСС solenoīda ķēde - augsts spriegums uz solenoīdu aktivēšanas laikā; Nepieciešama APK diagnostika. 
84 APK: nekorekts spriegums solenoīda ķēdē, pārslēgšanai 3-2; Nepieciešama APK diagnostika. 
85 APK: TCC solenoīda ieķīlēšanās - Nepieciešama APK diagnostika. 
90 APK: Nekorekts spiregums ТСС solenoīda ķēdē; Nepieciešama APK diagnostika.

(APK – Automātiskā Pārnesumu Kārba)

Avots

Nav komentāru: