otrdiena, 2010. gada 16. novembris

Outback: Aizmugurējā logu tīrītāja remonts

Izbeidzās aizmugurējais logu tīrītājs. Relejs tikšķ, slotiņa drusku drusku pakustās, un viss. Ar roku kustināt bail -> ka nesalūzt mehānisms. Vienkārši pakustinot, drusku tā kā kustās, bet tas arī viss.

Noņemšana:
1) Ņemam nost plastmasu, kura nāk virsū uz logu tīrītāja kāta, aizsedzot uzgriezni;
2) Atskrūvējam uzgriezni un ņemam nost logu tīrītāju ar visu turekli;

Šis solis man bija problēma. Noņemt ar roku nevarēja, bija sajūta ka vēl kaut kas tur. Visu ko varēju, to nopūtu ar wd-40, bet nekā... Aizlaidu pie džekiem uz servisu, tur pat ar "sjomņiku" nevarēja noņemt.
Beigās nācās zāģēt turekli perpendikulāri motoriņa asij. Izrādās, ka iekšā nāk kaut kāds alumīnija vai duralumīnija dzelzis. Tad nu to pārzāģējot, un ar skrūvgriezi paplēšot platāku, beidzot izdevās noņemt logu tīrītāju.

3) Ņemam nost bagāžnieka durvju apšuvumu. Atverot bagāžnieku, varam redzēt gumiju zem roktura ar kuru aiztaisa bagāžnieku, to tad arī ņemam nost.
Jāpiezīmē, ka ir jāņem nost arī apšuvums no "stoikām" -> arī zem tām ir paslēptas skrūves;

4) ņemam nost mehānismu un jaucam to ārā lai varētu izņemt asi;
Arī šeit man bija problēmas: ass bija ieēdusies briesmīgi, beigās ar skrūvspīļu palīdzību un lamāšanos, kaut kā tas izdevās
5) Sasmērējam visu mehānisma iekšpusi ar grafīta smēri un pārbaudam kā ass iet atpakaļ mehānismā - man nācās visu asi apvīlēt šaurāku, jo viņa bija tāda kā "uzblīdusi" un vienkārši negāja vairs atpakaļ;
6) Ja ass iet iekšā labi, tad asi ņemam atkal ārā un bagātīgi apsmērējam ar to pašu grafīta smēri
7) liekam mehānismu kopā un skrūvējam visu klāt pie autiņa + liekam atpakaļ durvju "apšuvumu";
8) Skatamies kas nu mums ir ar to slotiņas turekli. Man viņu ar superlīmi normāli salīmēt neizdevās - kā pievelc, tā tureklis pārlūzt :( Beigās viens čoms man viņu salīmēja ar šķidro metālu. Bet - pat tas netur, velkot klāt jau bija klikšķis un parādījās plaisa.

bet nu skatoties internetā cenas, tad jauns šāds tureklis maksā ap 15 Ls Latvijā uz pasūtījumu. Varbūt ka pat iekš ebay ir lētāk, vēlāk apskatīšos.

Rezumē: darbs ir diezgan pamatīgs, man tas viss aizņēma gandrīz veselu dienu. Vienīgā laime, ka tas bija vasarā, ārā silts, un varēja ņemties. Paši grūtākie soļi ir "apšuvuma" noņemšana no bagāžnieka durvju "stoikām" (var pat rēķināt kādu stundu), un ass izņemšana no mehānisma (man bija pat virs 2h). Ar to asi uzmanīgi - var arī izdoties salauzt mehānisma korpusu, kas ir no duralumīnija (laikam), un tad viss var izvērsties daudz dārgāk. Man vecajam legacy wagon 95 gada, šāds mehānisms (jauns) iekš partner motors maksāja ap 140.- :) Laikam lieki teikt ka es izvēlējos opciju braukt ar netīru aizmugurējo stiklu. Jo tam mehānismam bija salūzuši plastmasas zobrati kas kustina to asīti :(
Ak jā - mehānismā nāk plastmasas zobrati, to der atcerēties kad mēģinat ar roku kustināt aizmugurējo logu tīrītāju.

P.s. ja kādam ir kāda interesanta pieredze ar jebkuru universāļu aizmugurējā logu tīrītāja profilaksi / remontu, būtu forši ja ieliktu kādu savu pieredzi komentāros. Domāju, ka daudzi varētu izlobīt ko interesantu un noderīgu savam gadījumam.

Nav komentāru: